Viral Content

Viral Content, czyli treści viralowe to pojęcie stosowane w kontekście popularnych trendów panujących w  internecie i mediach społecznościowych. Odnosi się do wszelkiego rodzaju contentu, który bardzo szybko zyskuje ogromną popularność poprzez błyskawiczne rozprzestrzenianie się wśród użytkowników internetu.

Viral content – co go charakteryzuje?

Treści viralowe charakteryzuje ich udostępniane („podanie dalej”) oraz komentowanie przez użytkowników na dużą skalę. Może ona przybierać różne formy, takie jak –  memy, materiały wideo, artykuły, zdjęcia, posty na blogach, lub inne formy treści cyfrowych.

Co przyczynia się do tego, że treść staje się wiralowa?

  • wzbudzenie silnych emocji wśród użytkowników,
  • oryginalna i wyróżniająca się treść na tle innych,
  • treść nawiązuje do real-time marketingu, aktualnych trendów lub wydarzeń.

Jak stworzyć treści viralowe?

Jak zainteresować użytkownika publikowanym contentem, aby stał się viralowy?

  • analiza grupy docelowej,
  • tworzenie jakościowych i spersonalizowanych treści,
  • optymalizacja contentu pod kątem wyszukiwarek,
  • umożliwienie komentowania i udostępniania treści,
  • tworzenie contentu zgodnego z user experience,
  • zadbanie o estetykę treści
  • interaktywność.

Aby stworzyć treści viralowe, warto nawiązać współpracę w influencerami, którzy przyczynią się do zwiększonej promocji danego contentu. Ich wybór powinien być oparty na podstawie wyżej wymienionej analizie grupy docelowej.

Viral content niesie za sobą szereg korzyści!

Jakie korzyści można uzyskać, tworząc treści viralowe?

  • umocnienie świadomości marki wśród użytkowników internetu,
  • dotarcie do szerokiej grupy docelowej w krótkim czasie,
  • duży wskaźnik zaangażowania użytkowników,
  • niskie koszty dystrybucji treści.