Audyt strony internetowej
Audyt strony internetowej to dogłębna analiza zawartości i architektury witryny, która w pełnej wersji powinna składać się z kilku odrębnych audytów. Każdy z nich dotyczyłbym innego obszaru funkcjonowania strony internetowej. W ten sposób można wyróżnić między innymi audyt SEO, audyt UX, audyt graficzny, czy audyt PPC.
Profesjonalny audyt strony internetowej powinien obejmować zarówno sprawdzenie, jak witryna funkcjonuje od strony technicznej, jak i warstwę contentową oraz graficzną. Nie bez znaczenia jest także sprawdzenie, czy wszystkie powiązania witryny z innymi stronami (kampanie płatne, linkowanie) działają w sposób prawidłowy i spełniają swoje funkcje (między innymi wspierają pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania).
Szczególnym rodzajem audytu strony internetowej jest audyt SEO, który wskaże ewentualne błędy lub obszary do poprawy względem ustawień optymalnych pod kątem pozycjonowania. Specjaliści ds. SEO sprawdzą statystyki wejść, źródła ruchu, linkowanie wewnętrzne, wykorzystanie potencjału fraz kluczowych, poprawność uzupełnienia niektórych treści, a nawet kwestie bezpieczeństwa witryny. W efekcie możliwe będzie przedstawienie rekomendacji, dzięki którym witryna ma szansę poprawić swoje miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.
W tym miejscu zazwyczaj rekomenduje się jednoczesny audyt pod kątem UX (m.in. analiza wiarygodności strony, przejrzystości prezentowanych informacji, layoutu, nawigacji, responsywności ścieżki zakupowej – w tym jakości i rozmieszczenia treści, grafik i przycisków CTA) – tak, aby użytkownik, który już odnajdzie stronę internetową marki, chętnie pozostał na niej na dłużej i by ostatecznie doprowadziło to do konwersji.