URL Rating

URL Rating (UR) –  to jeden ze wskaźników dostępnych w narzędziu do analizowania stron Ahrefs. Umożliwia przeprowadzenie analizy jakości profilu linkowania prowadzącego do wskazanej domeny internetowej.

URL Rating może zostać sprawdzony dla strony głównej oraz jej pozostałych podstron. Należy jednak pamiętać, że ze względu na różnice występujące w bazie odnośników prowadzących na adresy podstron – URL rating może przyjmować inne wartości w obrębie tej samej strony.

Jak odczytać wskaźnik URL?

Według autorów narzędzia, parametr ten jest kompatybilny z rankingiem Google i umożliwia skuteczną ocenę jakości odnośników, które prowadzą do analizowanej witryny. URL Rating jest zazwyczaj mierzony w skali od 0 do 100, gdzie wyższe wartości oznaczają silniejszy profil linków zwrotnych. Oto jak przedstawia się klasyfikacja skali: 

  • Bardzo słaby UR (0-10)

Strona prawdopodobnie ma niewiele linków zwrotnych lub są one niskiej jakości.

  • Średni UR (10-40)

 Wskazuje na pewien autorytet, ale jest jeszcze sporo miejsca na rozwój.

  • Wysoki UR (40-70)

Strona jest znana, ma solidny profil linków zwrotnych.

  • Bardzo wysoki UR (70-100)

Zarezerwowany dla najbardziej autorytatywnych stron w internecie.

Jak poprawić URL Rating?

Poprawienie parametrów strony internetowej jest procesem, który obejmuje budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych oraz optymalizację samej strony. Backlinki powinny pochodzić z wiarygodnych serwisów o wysoki DR i być naturalne. Aby poprawić URL Rating, kluczowe jest również dywersyfikacja – zróżnicowanie profilu linkowego. Odnośniki nie powinny pochodzić z jednego źródła, czyli tej samej witryny czy być oznaczone tym samym anchorem.

Sprawdz powiązane definicje

Przeczytaj powiązane artykuły