Google Ads

Google Ads to rozbudowany system reklamowy Google, za pośrednictwem którego marka może tworzyć i optymalizować kampanie płatne umieszczane w wielu miejscach w Sieci (dawniej znany jako Google Adwords). Najczęściej są to reklamy wyświetlane nad i pod wynikami wyszukiwania konkretnych fraz w wyszukiwarce Google. Oprócz tego kreacje mogą znaleźć się między innymi w: poczcie Gmail, w aplikacjach, w serwisie YouTube, w Google Zakupy, a także w wyszukiwarkach partnerskich oraz w zewnętrznych serwisach internetowych.

Platforma reklamowa Google Ads daje bardzo szerokie możliwości w zakresie precyzowania targetu (określamy go na podstawie wielu czynników demograficznych i behawioralnych), wyboru formy reklamy (tekstowa, graficzna, wideo, wyświetlanie produktów) czy sposobu rozliczania się (CPC – za kliknięcie lub CPM – za tysiąc wyświetleń). Umożliwia także szybkie ustawienie kampanii, śledzenie jej wyników na bieżąco oraz optymalizowanie jej w czasie rzeczywistym.

System reklamowy Google Ads powszechnie uważa się za jedno z najbardziej efektywnych narzędzi tego typu (głównie ze względu na fakt, że wyświetla się osobom bezpośrednio zainteresowanym daną frazą), które w przypadku odpowiedniego zdefiniowania grupy docelowej oraz słów kluczowych gwarantuje wzrost ruchu na stronie oraz stanowi ważne dopełnienie procesu pozycjonowania witryny w ramach działań płatnych.

W potocznym języku mianem Google Ads określa się sam proces reklamowania się marki w Sieci.