Page Rank

Page Rank to algorytm, który określa wartość liczbową dla indeksowanych witryn internetowych w wyszukiwarce Google. Jego działanie bazuje na jednym, głównym założeniu – im więcej linków pozyskanych jest ze stron internetowych o wysokim Page Rank, tym większą moc zyska witryna.

Page Rank – jak działa?

Zasada działania Page Rank bazuje na algorytmie matematycznym, który oparty jest na wykresie internetowym tworzonym przez wszystkie witryny internetowe jako węzły i hiperłącza – z uwzględnieniem stron o wysokim autorytecie (m.in. gov.pl).

Wartość rangi określa znaczenie strony, a hiperłącza zaliczają się do działań wspierających.

Jak mierzona jest moc linka?

Google używa kilka systemów w celu oceny mocy linków – w tym algorytm Page Rank. Jednak szczegóły ich działania oraz parametry nigdy nie zostały oficjalnie przedstawione. Istnieją jednak narzędzia zewnętrzne, które umożliwiają estymację mocy danego linka. To m.in.:

  • Ahrefs
  • Semrush
  • Majestic
  • Moz

Page Rank służy więc do ustalania wewnętrznych rankingów Google. Należy jednak mieć na uwadze, że liczba i jakość linków to jedne z wielu czynników, które decydują o pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania.