Nofollow

Nofollow – wykorzystywany jest przy pozycjonowaniu stron internetowych. Został wprowadzony przez Google w 2005 roku jako sposób na zwalczanie spamu w serwisach blogowych i forach internetowych. Stosowany jest również do zapobieganie nadużywaniu linków i manipulowaniu rankingami w wyszukiwarkach. 

Co daje atrybut nofollow?

Atrybut nofollow jest elementem kodu HTML, stanowiącym informacje dla robota Google czy ma on podążać za danym odnośnikiem na witrynie. W przypadku, gdy nie chcemy, aby wszystkie linki na naszej stronie maiły wpływ na wyniki wyszukiwania mamy możliwości, aby nie przekazywać dalej ich wartości. 

Kiedy stosować atrybut linków? 

Zastosowanie atrybutów linków jest przydatne w wielu sytuacjach. Nadajemy je, gdy nie chcemy:

• aby robot wyszukiwarki podążał za tą stroną,
• aby robot Google kojarzył naszą stronę z linkowaną witryną, 
• moc SEO była przekazywana.

Korzyści z linków nofollow

Stosowanie atrybut nofollow ma istotny wpływ na sposób w jaki wyszukiwarki oceniają strony docelowe. Linki stanowią bardzo ważny element, na podstawie którego działa algorytm Google. Głównym celem stosowania atrybutu nofollow jest kontrola wartości linków oraz możliwość sprawienia, aby nie wszystkie linki były brane pod uwagę przy określaniu rangi strony. 

Korzystanie z atrybutu linków jest przydatne w sytuacjach, gdy nie chcemy dzielić się mocą swojej witryny oraz zapobiegać niepożądanemu linkowaniu. Stanowi to pewnego rodzaju zabezpieczenie przed spamem i niechcianymi odnośnikami.

Sprawdz powiązane definicje

Przeczytaj powiązane artykuły