Copywriting

Copywriting to tworzenie treści, których zadaniem jest takie oddziaływanie na czytelników, by wywołać u nich określoną reakcję. W marketingu mianem copywritingu najczęściej określa się tworzenie contentu, który pośrednio lub bezpośrednio ma nakłaniać do dokonania konwersji, najczęściej w formie zakupu produktów lub usług. Copywriting jest zatem procesem zaangażowanym w każdą formę promocji zarówno w Sieci, jak i poza nią, w tym do działań typowo reklamowych (Social Media Ads, Google Ads, artykuły sponsorowane, newslettery), a także wizerunkowych.

Copywriting często utożsamiany jest po prostu z tworzeniem contentu, jednak zadania copywritera i pożądane w jego pracy umiejętności, często wykraczają poza standardowe pisanie tekstów blogowych czy zapleczowych. Copywriting można bowiem z powodzeniem nazwać pisaniem kreatywnym – tworzenie treści sprzedażowych, perswazyjnych, a jednocześnie nienacechowanych jednoznacznie reklamą konkretnej firmy czy produktu, wymaga pomysłowości, wyczucia, wiedzy na temat, na który się pisze (znaczna w tym zasługa nie tylko researchu, ale też doświadczenia copywritera) oraz przynajmniej podstawowej znajomości zagadnień marketingowych, reklamowych i związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.

Dzięki temu copywriter może efektywnie tworzyć bardzo szeroki wachlarz treści, wśród których znajdują się między innymi:

  • hasła reklamowe i claimy,
  • treści na strony internetowe,
  • teksty do wszelkich kampanii adsowych w Internecie,
  • artykuły (pozycjonujące – pod SEO, eksperckie, sponsorowane),
  • posty w mediach społecznościowych,
  • scenariusze spotów reklamowych i animacji,
  • teksty mailingów,
  • treści do ulotek, broszur, katalogów, oficjalnych ofert i innych materiałów drukowanych.