Cross-linking

Corss-linking to inaczej linkowanie wzajemne, to metoda pozycjonowania, która opiera się na wymianie linków pomiędzy witrynami. Może polegać na publikowaniu odnośników w ramach artykułów sponsorowanych, wzajemnych linków gościnnych lub innych formach umieszczania URL-i w serwisach zewnętrznych.

Celem cross-linkingu jest zwiększenie liczby linków przychodzących, co jest pozytywnie interpretowane przez boty Google (zwłaszcza gdy link znajduje się w obrębie witryny często odwiedzanej, mającej wysoki ranking). W efekcie tego zwiększa się szansa na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

W ramach strategii cross-linkowania można pozyskać linki w ramach współpracy (wzajemne linkowanie lub wpisy sponsorowane), mogą one także zaistnieć w sposób naturalny (spontaniczne linkowanie przez internautów), a ponadto wyróżniamy tzw. cross-linking prywatny, czyli pomiędzy stronami należącymi do tego samego właściciela.

Cross-linking najczęściej występuje pomiędzy witrynami pokrewnymi tematycznie, np. zajmującymi się tą samą branżą. Taki cross-linking jest też najbardziej wiarygodny zarówno dla czytelników, jak i algorytmów Google.

Sprawdz powiązane definicje

Przeczytaj powiązane artykuły