Strona wejścia

Strona wejścia to pierwsza strona, którą spotyka użytkownik na konkretnej witrynie internetowej. Warto zaznaczyć, że wcale nie musi być nią strona główna danej strony. Wyodrębnienie najważniejszych stron wejścia umożliwia lepsze pozycjonowanie domeny, a jednocześnie pozwala określić bliżej zainteresowania i oczekiwania użytkowników. Stronę wejścia możemy określić dzięki Google Analytics.

Strona wejścia i jej rola

Strona wejścia to istotny moment w interakcji użytkownika z witryną www. To właśnie wtedy, przez pierwsze kilka sekund buduje się jego pierwsze wrażenie na temat danej strony internetowej. Na późniejszym etapie może ono wpłynąć na dalsze zachowanie się użytkownika, np. podjęcie konwersji czy ponowne odwiedzenie strony. Pierwsze kilka sekund spędzonych na stronie wejścia decyduje o zainteresowaniu użytkownika i jego gotowości na dalsze interakcje. Dlatego przy projektowaniu strony wejścia należy zadbać o jej estetykę, czytelność funkcjonalność oraz intuicyjność. Połączenie odpowiednich materiałów graficznych, treści i elementów interakcyjnych musi przyciągać uwagę i zachęcić użytkownika do dalszego przeglądania strony.

SEO na stronie wejścia

  • Optymalizacja treści strony wejścia to wykorzystanie kluczowych słów w nagłówkach, meta tagach jak i samej treści.
  • Umiejętne linkowanie wewnętrzne, które wpływa na poprawę widoczności pozostałych stron witryny internetowej i tym samym pozwala zwiększyć pozycję strony www w wynikach wyszukiwania.

Strona wejścia – analiza danych

Narzędzia analityczne – np. Google Analytics umożliwia monitorowanie kluczowych wskaźników dla strony internetowej (m.in. liczba wejść, czas spędzony przez użytkownika na stronie, wskaźnik odrzutu)

Regularna analiza zebranych danych pozwala na stworzenie strategii strony wejścia na podstawie rzeczywistych zachowań użytkowników danej strony internetowej.