Google Merchant Center

Google Merchant Center często zapisywany skrótowcem GMC, to udostępniane przez Google narzędzie służące do przesyłania danych o produktach, a także informacji o sklepie internetowym. Jego znaczącym atutem jest fakt, że zezwala na udostępnianie tychże danych na potrzeby kampanii produktowych czy też innych usług oferowanych w szerokim wachlarzu Google.

Jeśli posiadamy kontro w usługach Google, możemy praktycznie od razu skonfigurować swoje narzędzie Google Merchant Center. Najważniejszym etapem konfiguracji będzie wgranie listy produktów ze specjalnego pliku (można to zrobić także poprzez aplikację) – potem możemy rozpocząć swoją pierwszą kampanię produktową Google Ads.

Istotną zaletą posiadania swojej oferty w ramach GMC jest fakt, że od tej pory osoby poszukujące informacji o naszej firmie lub konkretnej pozycji asortymentowej znajdą je w usługach Google. Zatem ich widoczność w całym ekosystemie znacząco rośnie, a na dodatek mamy pewność, że dane takie jak dostępność czy cena wyrobów będą zawsze aktualne.

Niemniej ważnym atutem Google Merchant Centre jest także to, że Google zacznie udostępniać nam raporty pozwalające oszacować, jakie obszary sprzedażowe można jeszcze poprawić (cena, promocja itp.).