Featured Snippets
Featured Snippets to rekomendowane przez Google fragmenty z odpowiedzią na pytanie, które wpisywane jest wyszukiwarce przez użytkownika. To wyróżnione fragmenty tekstu, które są wyświetlane na górze wyników wyszukiwania w Google, nad standardowymi wynikami organicznymi. Aby uzyskać odpowiedź na zadane pytanie, nie trzeba przechodzić na stronę, gdzie została umieszczona dana treść. Celem featured snippet jest udzielenie użytkownikowi jak najbardziej satysfakcjonującej i jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące go pytanie.
Featured Snippets wyróżnia format. Tekst umieszczony jest w widocznej ramce i wzbogaca go grafika oraz link do strony. Mogą one przyciągnąć więcej uwagi niż inne wyniki organiczne, nawet jeśli dana strona nie zajmuje pierwszego miejsca w tradycyjnych wynikach.
Featured Snippets a pozycjonowanie
Strony internetowe, które pojawiają się w featured snippets, mogą mieć znaczny wzrost ruchu organicznego, ponieważ użytkownicy częściej klikają na wyróżnione fragmenty. Nawet jeśli treść odpowiedzi jest kompletna, wielu z nich chce uzyskać więcej informacji, co prowadzi ich na stronę źródłową. Wyróżnione fragmenty mogą zwiększyć współczynnik klikalności (CTR) nawet dla wyników niżej w klasycznej liście wyników wyszukiwania.
Featured snippets – jak tam się znaleźć?
Jak sprawić, aby witryna znalazła się w featured snippets? Oczywiście Google nie ujawnia zasad wyboru stron do tej sekcji wyników wyszukiwania, ale można wyciągnąć kilka wniosków. Kluczowe jest to, by treść na stronie zawierała precyzyjną odpowiedź na pytanie użytkownika. Musi być ona sformułowana jasno, zwięźle, celnie i poprawnie zbudowana. Powinna być krótka, ponieważ Google wyświetla w featured snippet tylko 300 znaków. Równie ważna jest dotychczasowa pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Obecność wartościowego contentu w tej sekcji jest „nagrodą” za dobrą optymalizację i wysoką jakość treści na witrynie.