Wróć

Google

Google to amerykańskie przedsiębiorstwo technologiczne, które na świecie zasłynęło ze swoich sztandarowych produktów, takich jak przeglądarka internetowa Google Chrome, poczta Gmail, mapy Google, czy wyszukiwarka Google. Od 2006 roku w rękach Google znajduje się także najpopularniejszy serwis do publikowania wideo – YouTube. Wokół tych produktów marka zbudowała cały system narzędzi i aplikacji służących do łatwiejszego poruszania się z Internecie, zarządzania danymi czy emitowania reklam w Sieci. Google jest także obecnie zaangażowany w rozwój mobilnego systemu operacyjnego Android, w który wyposażona jest większość smartfonów dostępnych na rynku.

Google, jako gigant technologiczny, stale poszerza zakres oferowanych narzędzi i aplikacji. Szacuje się, że – w zależności od kraju – z jego przeglądarki korzysta od ponad 80 (USA) do niemal 100% (Polska) użytkowników Sieci. Natomiast globalny udział w rynku w tym zakresie wynosi około 90%.

Narzędzia Google są szczególnie cenne dla specjalistów ds. SEO, SEM, UX i PPC. Biorąc pod uwagę, jak wielu użytkowników Internetu pozostawia informacje o sobie w szeroko pojętym środowisku Google, prawdziwym must have dla analityków i reklamodawców są takie narzędzia jak: Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Trends, Alerty Google, czy narzędzia Google dla webmasterów.