Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to teksty, które mają na celu promocję usługi, produktu, osób lub firmy. Nie są to reklamy same w sobie, ale profesjonalne teksty publikowane w konkretnych, specjalnie wyselekcjonowanych miejscach, które opisują jakieś problemy lub zagadnienia, jednocześnie w subtelny sposób nakierowując odbiorcę treści na konkretną markę. Powinny one w sposób merytoryczny opisywać jakiś temat, który jest aktualny i budzący zainteresowanie odbiorców, a jednocześnie między wierszami zamieścić lokowanie produktu, ale w taki sposób, aby nie było ono nachalne, tylko naturalnie wynikało z treści artykułu.

Bardzo istotną kwestią jest to, że prawo prasowe wymaga, żeby taki artykuł był jawnie podpisany jako sponsorowany. Mimo takiej widocznej informacji, warto dołożyć wszelkich starań, aby jego treść nie była widocznym działaniem marketingowym, aby nie wywoływać w odbiorcach niechęci.

Chcąc stworzyć intrygujący odbiorców artykuł sponsorowany, należy w pierwszej kolejności określić, do jakiej grupy odbiorców ma on trafić, a następnie odpowiednio go zaplanować. Medium, w którym pojawi się taki tekst, powinno przyciągać określony przez nas target, czyli potencjalnych klientów.  Sama treść musi nieść za sobą konstruktywną, wyczerpującą temat wiedzę. Warto skorzystać z zasady odwróconej piramidy, zgodnie z którą najbardziej istotne zagadnienia podawane są na początku, a wraz ze zbliżaniem się do końca tekstu zamieszczane są mniej ważne rzeczy. Takie działanie skutkuje tym, że czytelnik nie traci zainteresowania tematem. W celu uatrakcyjnienia artykułu, warto dodać do niego przydatne linki lub grafiki. Ważne jest również to, aby był on napisany przejrzyście i obiektywnie.

Artykuły sponsorowane mają szereg zalet – to skuteczne narzędzie marketingowe, które przy okazji przedstawienia odbiorcom rzeczowej wiedzy na wybrany temat, wpływa pozytywnie na budowanie świadomości marki, co w przyszłości może zaowocować wzrostem sprzedaży. Ponadto, jeżeli zawierają linki do promowanej marki lub produktu, mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej.