Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to wyrazy lub grupy wyrazów używane przez użytkowników do znalezienia określonych informacji w wyszukiwarce internetowej. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe mogą mieć wpływ na zwiększenie widoczności strony internetowej w rankingu Google, a także na wzrost ruchu organicznego. Zwiększa się prawdopodobieństwo dotarcia do użytkowników rzeczywiście zainteresowanych daną tematyką, co w przyszłości może przełożyć się na wzrost konwersji. Keywords charakteryzują tematykę witryny, wskazując odbiorcom oraz robotom indeksującym na to, co mogą znaleźć w jej treści.

Słowa kluczowe dzieli się m.in. na ogólne (np. „sukienki damskie”), brandowe (ułatwiające znalezienie marki/firmy bez znajomości adresu URL jej strony internetowej, np. „Veneo agencja marketingowa”) lub long tail (składające się z więcej niż dwóch wyrazów, np. „różowa długa sukienka na wesele”). Ostatni z wymienionych powyżej rodzajów najdokładniej opisuje to, czego poszukuje użytkownik, dzięki czemu na największy wpływ na wzrost konwersji. W przypadku próby znalezienia takiej rzeczy stosując frazę ogólną, wyszukiwarka zaproponowałaby więcej wyników wyszukiwania, ale niekoniecznie na każdej stronie odbiorca znalazłby przedmiot dopasowany do jego oczekiwań.

W procesie dobierania słów kluczowych należy pamiętać o ich unikalności w obrębie różnych podstron domeny – powtarzanie ich może skutkować kanibalizacją słów kluczowych, a co za tym idzie obniżeniem pozycji strony w rankingu Google. Warto dokładnie sprecyzować grupę docelową witryny i jej tematykę, a następnie dokonać analizy słów kluczowych używanych przez podobne przedsiębiorstwa. Istnieją także narzędzia, dzięki którym można zbadać frazy pod kątem ich popularności. Im bardziej są popularne, tym więcej stron internetowych stara się o wyższą pozycję w wyszukiwarce używając ich.

Frazy docelowe powinny być zamieszczane w witrynie w sposób naturalny, tak, aby nie obniżać wartości i użyteczności contentu. Ich zagęszczenie w obrębie strony powinno być możliwie naturalne – lepiej skupić się na mniejszej ilości starannie dobranych słów, aniżeli tworzyć ich zbyt dużo. Crawlery mogą uznać takie działanie za próbę manipulacji. Idealnym sposobem na kontekstowe i naturalne lokowanie słów kluczowych jest regularne prowadzenie bloga branżowego w obrębie strony, zwiększając tym samym liczbę słów kluczowych. Ważną kwestią jest także to, żeby rozmieścić frazy kluczowe na odpowiednich poziomach tekstu, m.in. w tagu tytułowym, adresach URL lub podczas zamieszczania w treści linków wewnętrznych.