Feed produktowy

Feed produktowy to plik danych zazwyczaj w formacie XML lub CSV, zawierający specyfikację wszystkich produktów dostępnych w danym sklepie internetowym. Uwzględnia ona ich opis, który informuje m.in. o nazwie produktu, jego cenie, dostępności. Dane zawarte w specyfikacji opisu to także zdjęcia oraz dodatkowe atrybuty, które mogą być specyficzne dla danej branży lub kategorii produktów, takie jak – rozmiar, kolor, marka, EAN.

Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?

Feed produktowy wpływa na skuteczność reklam produktowych, ponieważ jego głównym zadaniem jest systematyczne dostarczanie aktualnych informacji o produktach do różnych platform e-commerce, porównywarek cen, platform reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads, oraz innych narzędzi służących do automatyzacji marketingu. Feed produktowy wpływa także a ścieżkę zakupową konsumenta.

Dzięki zaawansowanej analityce i segmentacji, marki mogą dostosowywać prezentowane produkty do indywidualnych preferencji i historii zakupowej użytkowników. To z kolei zwiększa efektywność sprzedaży i poprawia doświadczenie klienta, prowadząc do wyższej konwersji. W kontekście SEO, dobrze zoptymalizowany feed produktowy może przyczynić się do lepszej widoczności produktów w wyszukiwarkach internetowych. Poprzez zastosowanie odpowiednich słów kluczowych i bogatych opisów, feed produktowy pomaga w lepszym indeksowaniu produktów przez wyszukiwarki, co przekłada się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Każda dodatkowa informacja zawarta w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska więcej informacji na temat produktu, którym jest zainteresowany. To umożliwia dotarcie do tych klientów, którzy chcą kupić konkretny produkt, co bezpośrednio wpływa na właściwie wykorzystany budżet.