Strona wyjścia

Strona wyjścia – zwana również stroną końcową, to ostatnia strona, którą użytkownik odwiedza przed opuszczeniem witryny internetowej. To istotny wskaźnik w analizie ruchu internetowego, ponieważ może dostarczyć informacji i odpowiedzi na pytania takie jak – dlaczego użytkownicy opuszczają stronę, co jest kluczowe dla optymalizacji strony internetowej oraz poprawy user experience. Na przykład – wysoka liczba wyjść z określonej podstrony może wskazywać na problemy z treścią, układem strony, jej ładowaniem, lub brakiem jasnych ścieżek dalszej nawigacji.

Jeśli strona główna jest równocześnie stroną wyjścia…

To najprawdopodobniej użytkowników nie interesują treści, które tam znalazł. Co to może oznaczać? Pozycjonowanie strony internetowej pod niepoprawne frazy, zbyt skomplikowany i nieintuicyjny interfejs czy zbyt długi czas ładowania się strony głównej. Zasada ta nie dotyczy stron typu one-page, ponieważ strona wyjścia jest równocześnie stroną główną.

Jeśli stroną wyjścia jest strona, gdzie użytkownik podjął daną akcję…

Gdy użytkownik opuścił stronę w momencie gdy jej treścią było podziękowanie za dokonanie transakcji, potwierdzenie złożenia zamówienia, zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego – wszystko odbywa się poprawnie. Użytkownik zakończył daną akcję, więc opuścił stronę.

Jeśli stroną wyjścia jest miejsce kluczowe dla dokonania konwersji…

Jeżeli użytkownik porzucił koszyk, należy sprawdzić, czy elementy związane z dokonaniem zakupu są na pewno dostosowane do potrzeb użytkownika. Nie mogą być zbyt skomplikowane, wymagać nieproporcjonalnie dużo wysiłku oraz skupienia. Aby transakcję udało się sfinalizować, droga do zakupu powinna być maksymalnie uproszczona i intuicyjna.

Analiza strony wyjścia pomaga w zrozumienia decyzji i psychologii użytkownika. Pozwala również na dostosowanie działań i strategii marketingowych tak, aby były dopasowane do bieżących trendów, które bardzo szybko ulegają przekształceniu  pod wpływem dynamicznych zmieniających się oczekiwań użytkowników.