Mikrokonwersje

Mikrokonwersje to niewielkie działania wykonywane przez użytkowników na danej stronie internetowej. Możemy je postrzegać jako mały krok lub drugorzędną akcję, która wskazuje na to, że dany odwiedzający jest na dobrej ścieżce do tego, aby dokonać makrokonwersji. 

Mikrokonwersje – przykłady:

  • zapis do newslettera
  • ścieżka zakupu – np. dodanie produktu do koszyka,
  • odtwarzanie video,
  • pozostawienie komentarza np. pod artykułem,
  • wysłanie formularza,
  • zarejestrowanie użytkownika,
  • pobranie e-booka,
  • dodanie oceny do produktu,
  • dodanie produktu do koszyka,
  • odwiedzenie konkretnej podstrony,
  • skorzystanie z filtracji dostępnej na stronie,
  • udostępnienie treści przez media społecznościowe, takie jak np. Facebook.

Regularne badanie mikrokonwersji pozwala dostrzec słabe punkty w ścieżkach zakupowych czy marketingowych – m.in. strony internetowe, na których użytkownicy finalnie rezygnują z konwersji. Następnie, optymalizacja pod kątem mikrokonwersji pozwoli nam poprawić wrażenia użytkownika na danej witrynie internetowej, zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy przechodzą przez całą ścieżkę zakupu –  równocześnie zwiększając przy tym łączną liczbę makrokonwersji. 

Mikrokonwersje możesz śledzić za pomocą narzędzia Google Analytics, które rejestruje konwersje jako “cele” lub “zdarzenia”. Takie regularne działania przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie i do sukcesu całego serwisu. Reasumując – śledząc mikrokonwersje możemy zrozumieć zachowania użytkowników strony, na bieżąco sprawdzać co działa, a co nie, oraz szybko i skutecznie reagować na potrzeby użytkowników.