Wróć

UGC

UGC (z angielskiego User Generated Content), to wszelkie treści, które zostały wykreowane przez niezależnych autorów, a dotyczą konkretnej marki. Jak sama nazwa wskazuje, zwykle tego typu content dostarczany jest przez fanów marki i użytkowników jej produktów, ale nie tylko – UGC to także wszelkie artykuły, felietony, wpisy blogowe, porównania, recenzje, case study, wzmianki w raportach oraz wszystkie inne miejsca w Sieci, w których wspominana jest dana marka, a które nie są autorstwa jej pracowników, ani powiązanych z nią osób (np. w formie zakupu treści sponsorowanych czy umieszczonych w ramach współpracy).

User Generated Content w swojej najpopularniejszej formie to opinie klientów, odpowiedzi na komentarze w mediach społecznościowych czy zadania wysyłane w ramach konkursów konsumenckich – wszystko to może być źródłem treści budujących pozytywny PR marki. UGC to nie tylko tekst pisany, ale także inne formy contentu, np. zdjęcia, wideo, grafiki czy animacje.

Inna popularna nazwa UGC, z którą można spotkać się w opracowaniach branżowych, to CGM (Consumer Generated Media).