

Prowadzisz sklep internetowy? Bez bloga ani rusz!
| Veneo Performance | E-commerce SEO/SXOJako właściciel sklepu internetowego możesz zastanawiać się, czy blog w ogóle jest ci potrzebny. Przecież w tradycyjnym sklepie nikt nie opowiada historii na temat swoich produktów. Klient po prostu wchodzi, ogląda interesujące go przedmioty, kupuje i wychodzi. Dlaczego więc dobry e-commerce powinien posiadać wsparcie w postaci bloga?

Blog jako narzędzie do budowania pozycji eksperta
Prowadząc bloga firmowego nie jesteś jednym z tych natrętnych sprzedawców, którzy myślą tylko o tym, by wcisnąć komuś swój produkt. Pokazujesz się swoim klientom z zupełnie innej strony – opowiadasz o swoim biznesie jak o czymś, co naprawdę cię naprawdę interesuje i o czym masz duże pojęcie. Dzięki temu zaczynasz wzbudzać większe zaufanie wśród potencjalnych konsumentów i budujesz swój wizerunek, jako prawdziwego eksperta w branży. Według badań Stratabeat, aż 80 procent klientów woli zapoznać się z produktami firmy poprzez artykuły niż przez typową reklamę.
Widać to doskonale na przykładzie naszych klientów. Na blogu firmy ADAM BARON oferującej galanterię skórzaną możesz przeczytać nie tylko przydatne porady, jak dbać o skórę naturalną, ale także rozmaite nowinki ze świata mody czy artykuły dotyczące dobierania skórzanych dodatków. To przekonuje osoby, które dopiero zastanawiają się nad kupnem.

Dlatego, jeśli posiadasz sklep z artykułami dla zwierząt domowych, czytelnicy z pewnością docenią treści poradnikowe dotyczące żywienia, wychowania oraz szkolenia swoich podopiecznych, a jeśli oferujesz specjalistyczny sprzęt dla sportowców – z chęcią dowiedzą się czegoś na temat jego funkcjonalności.
Blog jako element reklamy
Notki na blogu to także świetny, nieinwazyjny sposób na darmową reklamę. W końcu tego typu content świetnie nadaje się do udostępniania w mediach społecznościowych i newsletterach i angażowania fanów. Ma to nie tylko wpływ na wizerunek twojej firmy, ale także pozwala potencjalnemu klientowi lepiej zapoznać się z twoją ofertą. Możesz w ten sposób zmieścić w tekście zalety konkretnych produktów, które sprzedajesz lub publikować recenzje, tworząc bardziej obrazowy opis sprzętu, dając wskazówki przyszłym użytkownikom i wzbudzając w nich potrzebę dokonania zakupu.
Posty blogowe to także świetny materiał do zwiększenia zasięgów w sieci. Dzięki temu nie tylko możesz liczyć na dalsze udostępnianie Twoich treści przez zadowolonych czytelników, ale przede wszystkim masz większe możliwości marketingowe. Możesz między innymi podjąć współpracę z influencerami i ambasadorami marki czy proponować testy swoich produktów osobom, których recenzja pojawi się w sieci. Jeśli dobrze ją zaplanujesz, taka strategia marketingowa może przynieść Ci znacznie lepsze zasięgi i większe korzyści niż płatne reklamy. Warto jednak dbać w tym zakresie o regularność, by odbiorca mógł wiedzieć, kiedy może spodziewać się nowych postów.
Blog jako wsparcie pozycjonowania
Nie można zapomnieć również o pozytywnym wpływie firmowego bloga na SEO. Nie jest żadną tajemnicą, że roboty wyszukiwarki cenią sobie sklepy internetowe, które mają do zaoferowania swoim klientom coś więcej niż spis produktów. Tworząc wartościowe treści na bloga postawionego w tej samej domenie, Google z pewnością doceni Twoje starania.
Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania szybko przekładają się na ilość i wysokość konwersji. Choć marketing internetowy stale się rozwija, wciąż spore grono użytkowników znajduje sklep internetowy dzięki wyszukiwarce Google. Rezygnując z prowadzenia bloga tracisz ogromną ilość potencjalnych klientów, którzy nigdy nie dowiedzą się o twoim istnieniu, ponieważ szukając informacji na temat Twoich produktów trafili do konkurencji.