Landing Page

Co to jest landing page i jaki jest jego cel? Jest to strona docelowa, czyli miejsce, w które trafia użytkownik po kliknięciu np. w interesujący go post, banner lub reklamę. Istotnym pojęciem tutaj jest przycisk CTA (ang. call to action) – wezwanie do działania, którego celem jest skłonienie odbiorcy do wykonania określonej czynności, takiej jak pozostawienie swoich danych, pobranie e-booka lub zakup. CTA powinno być dobitnym, zachęcającym przekazem, takim jak „kup teraz” albo „zapisz się do newslettera”.

Strona lądowania jest specjalnie dedykowana obecnie przeprowadzanej kampanii, a więc jej zawartość powinna odzwierciedlać przekaz, który skierował na nią użytkownika. Zaprezentowane są na niej najistotniejsze informacje o produkcie lub usłudze – nie posiada tradycyjnego menu, ale przejrzysty design i zwięzłe treści. Na poprawienie współczynnika konwersji wpływa umieszczanie na stronie lądowania wyselekcjonowanych opinii zadowolonych Klientów lub logotypów popularnych firm, które współpracują z marką lub są jej patronami. Potwierdza to wiarygodność firmy.

W zależności od zakładanego celu marketingowego, wyróżnia się kilka rodzajów landing page, m.in.:

  • lead generation – celem jest pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych potencjalnych Klientów – w takim przypadku zawierają one formularze, w których odbiorca wpisuje dane takie jak adres e-mail.
  • sprzedażowy – za jej pośrednictwem dokonuje się zakupu.
  • click-through – strona-pośrednik, która ma na celu nakłonić odbiorcę do przejścia w inne miejsce, np. strona produktowa w sklepie internetowym.

Aby efektywnie wypozycjonować stronę lądowania, należy trafnie dobrać słowa kluczowe, które ułatwią jej znalezienie. Powinny znaleźć się nie tylko w treści, ale i w adresie URL czy też w tagu META description, podsumowującym zawartość strony. W przypadku contentu zawierającego grafiki, trzeba pamiętać o ich odpowiednim zoptymalizowaniu, aby nie wpływały negatywnie na szybkość ładowania się strony i zawierały opis alternatywny obrazka, generujący ruch w witrynie przez wyszukanie jej obrazem.