Wróć

Evergreen Content

Evergreen Content to treści „wiecznie zielone” (zawsze „świeże”), czyli takie, które bardzo długo zachowują swoją aktualność i mimo upływu czasu nadal dostarczają czytelnikom cennych informacji. Evergreen content to często treści w formie słowników, definicji, kompendiów wiedzy, recenzji, porównań czy case study. Ich główną zaletą jest fakt, że zachowując długo swoją użyteczność, minimalizują ryzyko potraktowania ich w przyszłości jako nieprzydatne dla internautów przez algorytmy Google. Dodatkowo, jeśli są odpowiednio wypozycjonowane lub wypromowane płatnie, przez bardzo długi czas generują cenne odsłony i kliknięcia bez wyraźnego spadku wskaźników.

Z pewnością jako evergreen content nie można potraktować relacji z bieżących wydarzeń, reportaży, artykułów newsowych, felietonów, czy wszelkich treści bazujących na aktualnych trendach – wszystkie te formy contentu bazują bowiem na bieżących wydarzeniach lub panującej w danym momencie modzie. Zachodzi więc duże prawdopodobieństwo, że dość szybko się zdezaktualizują (nastąpią wydarzenia korygujące dany news, stawiające go w zupełnie innym świetle lub wręcz sprawią, że będzie wprowadzał czytelników w błąd).

Evergreen content, poza oczywistymi formami wskazanymi w pierwszym akapicie, może dotyczyć również po prostu bardzo popularnych tematów, których prawdopodobieństwo dezaktualizacji w najbliższych miesiącach lub nawet latach jest bardzo małe. Tego typu obszary można określić na przykład używając narzędzia Google Trends.

Niewątpliwą zaletą treści pisanych jako evergreen content jest ograniczenie czasu i środków przeznaczonych na ich cykl życia – raz wykonana praca oddziałuje bowiem aktywne w przestrzeni internetowej przez znacznie dłuższy czas niż news bazujący na chwilowym trendzie. W razie potrzeby aktualizacja takiego contentu jest znacznie mniej uciążliwa niż pisanie treści od nowa.