Facebook Ads

Facebook Ads to treści sponsorowane, które możemy wyświetlać za pośrednictwem platformy społecznościowej Facebook. Obecnie reklama na Facebooku to jeden z najważniejszych elementów kampanii płatnych w mediach społecznościowych, a także szerzej – kampanii PPC.

Reklamy na Facebooku dają markom bardzo wiele sposobów na zaprezentowanie swoich produktów i osiągnięcie konwersji – jaka by ona nie była. Jako cel kampanii możemy bowiem wybierać nie tylko bezpośrednio sprzedaż, ale także osiągnięcie jak największych zasięgów, przekierowanie ruchu na stronę, wzbudzenie aktywności pod postem, zwiększenie odtworzeń wideo, pobranie aplikacji, czy pozyskanie leadów. Samo wybranie celu jest o tyle ważne, że inteligentne algorytmy Facebooka z automatu chętniej wyświetlają treść tym osobom, które z większym prawdopodobieństwem wykonają żądaną akcję (na przykład często robiły to już w przeszłości – bo tak konsumują treści na platformie).

Sam Facebook oddaje w ręce firm zainteresowanych reklamą rozbudowane narzędzie do kreowania kampanii, w którym możemy między innymi bardzo precyzyjnie zdefiniować grupę docelową – zarówno na podstawie danych demograficznych (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, stan cywilny, status rodzinny), jak i behawioralnych (zainteresowania, hobby, praca, wykształcenie, odwiedzane treści w Internecie, polubione profile na Facebooku, sposób konsumowania treści na platformie). Jednocześnie sami możemy wybrać, czy naszej grupie docelowej lepiej wyświetlić znajdujący się już na firmowym profilu post, czy może grafikę, krótką animację, dłuższe wideo lub kanwę, będącą miksem wyżej zaproponowanych form komunikacji.

Płatne kampanie na Facebooku mają szereg zalet, wśród których wymienić należy: duża liczba użytkowników serwisu, możliwość precyzyjnego targetowania do konkretnej grupy docelowej, mnogość form i celów reklamy, zaawansowana analityka i raportowanie oraz stosunkowo niski koszt dotarcia do pojedynczego odbiorcy. Z kolei w ramach wad Facebook Ads znajdują się: konieczność reklamowania się w miejscu, które wielu użytkowników traktuje jako rozrywkę, ograniczenia w promowaniu niektórego asortymentu, zamknięcie się tylko na użytkowników Facebooka oraz konieczność posiadania wiedzy i doświadczenia w ustawianiu reklam, by osiągnęły wysoki stopień skuteczności (zwłaszcza w przypadku niektórych celów).