Referral marketing

Referral marketing – jest strategią marketingową polegającą na wykorzystaniu poleceń od zadowolonych klientów do promowania oferty marki wśród nowych użytkowników. Korzystanie z siły rekomendacji pomaga w zbudowaniu zaufania do przedsiębiorstwa.

Strategia Referral marketingu opiera się na wykorzystaniu poleceń od obecnych klientów do pozyskania nowych. Korzystanie z rekomendacji to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania produktami firmy wśród osób i umocnienia jej reputacji. Co więcej, w ten sposób można zatrzymać lojalnych klientów i zyskać nowych. 

Do przeprowadzenie kampanii marketingu rekomendacji potrzebne jest umożliwienie swoim klientom opcji polecania swoich usług innym. Dobrym przykładem jest stworzenie możliwości zapisu do newslettera przez nową osobę. Zyskujemy dzięki temu nowego klienta oraz wzmacniamy rozpoznawalność marki. Marketing polecający pozwala klientom wysyłać do znajomym propozycje zakupów w zamian za rabaty i bony podarunkowe. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma szansę zwiększyć zysk a lojalni użytkownicy mogą uzyskać upusty cenowe.

Istnieje również koncepcja ruchu referral. Jest to jedno ze źródeł ruchu, które jest rejestrowane przez Google Analytics. Pochodzi ono z innych witryn. Aby użytkownik był zaliczony jako ruch odsyłający musi on kliknąć w link pochodzący z innej witryny. 

Referral marketing jest skuteczną strategią marketingową, ponieważ opiera się na zaufaniu i rekomendacjach osobistych, które mają większą siłę i szansę na przekonanie nowych użytkowników do zakupu. Dzięki zastosowaniu rekomendacji w biznesie jesteśmy w stanie wpłyną na zwiększenie sprzedaży oraz na zaufanie do naszej marki.