Link building

Link building to proces pozyskiwania linków dla danej witryny, mający na celu zwiększenie liczby linków przychodzących do strony z serwisów zewnętrznych. Wykonywany jest w celu przeniesienia mocy strony źródłowej na stronę docelową.

Pochodzenie tego typu linków może być różnorodne – najczęściej umieszcza się je na forach, w komentarzach, opiniach, katalogach, postach w social mediach lub na innych stronach wykorzystywanych powszechnie do tego celu (tak zwane strony zapleczowe). Mogą także znajdować się w artykułach sponsorowanych.

Odpowiedzialny link building wiąże się przede wszystkim z pozyskiwaniem linków ze stron wartościowych, często odwiedzanych przez internautów i dobrze ocenianych przez wyszukiwarki pod wieloma względami – w tym przypadku zatem należy postawić na jakość linków, a nie na ich ilość. W ocenie przydatności poszczególnych serwisów pod tym kątem mogą pomóc narzędzia takie jak Majestic lub zapytania w Google typu Footprint.

Skuteczny link building pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach, choć należy podkreślić, że jego efekty nie są natychmiastowe – to proces rozłożony na wiele tygodni lub nawet miesięcy, który na dodatek musi być stale optymalizowany i aktualizowany (niektóre linki na stronach zewnętrznych wygasają, posty lub komentarze są usuwane itp.). Dobrze zorganizowane pozyskiwanie linków (czyli w miejscach, gdzie przebywa nasza grupa docelowa) wiąże się również ze zwiększoną liczbą odwiedzin witryny, a zatem większą szansą na konwersję.

Sprawdz powiązane definicje

Przeczytaj powiązane artykuły