Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne, inaczej nazywane SEO lokalnym (z ang. Local SEO), to wszystkie działania pozycjonujące ukierunkowane na wypromowanie strony www w lokalnych wynikach wyszukiwania. Bardzo istotną kwestią jest w tym procesie korzystanie z fraz kluczowych zawierających nie tylko odniesienia do przedmiotu działalności firmy, ale także nazwę regionu, miejscowości lub nawet konkretnej dzielnicy. Pozycjonowanie lokalne może dotyczyć zarówno strony internetowej, jak i firmy lub wizytówki w Google Maps.

SEO lokalne, zanim wdroży poszczególne czynności, powinno zostać poprzedzone kompleksowym audytem SEO w celu poznania parametrów technicznych promowanej witryny i wychwycenia ewentualnych błędów w dotychczasowych działaniach. Na tej bazie następuje optymalizacja i poprawa niedociągnięć, a następnie stworzenie wytycznych dotyczących przyszłego, szeroko zakrojonego pozycjonowania lokalnego.

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana w przypadku firm działających w wielu lokalizacjach znacznie oddolnych od siebie. Wówczas zazwyczaj przyjmuje się strategię tworzenia podstron dla poszczególnych filii i pozycjonowania ich lokalnie stricte na ich destynację (w przeciwieństwie do nasycania strony głównej frazami lokalnymi w przypadku przedsiębiorstwa mającego tylko jedną siedzibę).

W ramach pozycjonowania lokalnego używa się wielu pomocnych narzędzi, takich jak Local SEO Analyzer.