Największe mity pozycjonowania
VeneoPerformance

Autor: VeneoPerformance

Największe mity pozycjonowania

29.01.2021
SEO/SXO

Dla przeciętnego właściciela firmy, pozycjonowanie to wciąż czarna magia. Z tego powodu łatwo trafić na mity, które od lat krążą po internecie. Wynikają one zarówno z niewiedzy, jak i z dynamicznych zmian w branży SEO. Jakie z nich powtarzają się najczęściej?

MIT 1: SEO to gwarancja lepszej sprzedaży

Pozycjonowanie ma na celu zapewnienie Ci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania na interesujące frazy kluczowe. To proces, na który składa się mnóstwo różnych działań i czynników. Efektem całej tej pracy są coraz wyższe pozycje w Google. Czy to jest równoznaczne ze zwiększeniem ilości zamówień i poprawą sprzedaży? Niekoniecznie.

Konkurencja na rynku jest ogromna w niemal każdej branży. Konsumenci są coraz bardziej wyczuleni i bardziej świadomi, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych. Może więc zdarzyć się, że mimo obecności w TOP3 na kluczowe dla Twojego biznesu frazy, nie przełoży się to w żaden sposób na ilość konwersji, ponieważ Twój produkt może nie być dla nich wystarczający. Jest to spowodowane lepszą ofertą u konkurencji, niższymi cenami czy innymi czynnikami, jakie klienci biorą pod uwagę. SEO nie gwarantuje więc poprawy sprzedaży, a głównie umożliwia lepszą widoczność, która może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży na Twojej stronie internetowej.

MIT 2: Specjaliści od pozycjonowania znają algorytmy Google

To mit często powtarzany przez laików, którzy nie do końca wiedzą, w jaki sposób wygląda proces pozycjonowania. W rzeczywistości jednak Google nie dzieli się z nikim sposobem, w jaki działają jego algorytmy. Ponadto częste poprawki i aktualizacje sprawiają, że zmiany w algorytmie są bardzo dynamiczne. Skąd w takim razie specjalista SEO wie co robić, by strona pięła się do góry w wynikach wyszukiwania?

Co jakiś czas Google udziela wskazówek odnośnie tego, na co zwracają uwagę roboty podczas analizy strony. Dodatkowo, dzięki dużemu doświadczeniu, skrupulatnym testom i przeanalizowaniu setek witryn internetowych, dobry specjalista jest w stanie samodzielnie dostrzec pewne tendencje i zależności. To powoduje, że jego działania odnoszą sukces. Warto zwrócić na to uwagę, szczególnie jeżeli planujemy pozycjonowanie strony samodzielnie.

MIT 3: Raz osiągnięte wyniki są stałe

Niestety, pozycjonowanie to proces, a twoja strona internetowa nie funkcjonuje w próżni. Walka o dobre pozycje powinna trwać cały czas, nawet jeśli już znajdujesz się na topie. Zmiany w algorytmach sprawiają, że z dnia na dzień strona może spaść lub wspiąć się o kilka pozycji. Do tego intensywne działania konkurencji mogą wpłynąć na wyniki, jeśli nie masz się na baczności. Aby utrzymać się na wysokich pozycjach potrzeba ciągłej pracy, udoskonalania strony, ciekawych treści, regularnych optymalizacji technicznych oraz nowych linków. Bez tego po jakimś czasie twoja strona może zacząć spadać w dół.

MIT 4: Rozliczenie z agencją za efekt jest gwarancją sukcesu

Ten mit poniekąd wiąże się z poprzednim. Niektóre agencje SEO proponują umowy, według których rozliczenie przebiega na podstawie osiągniecia pozycji na określone frazy. Taka opcja wydaje się bardzo kusząca dla większości klientów – w końcu płacą za konkretny efekt, a nie wydają pieniądze w ciemno. Jak jest naprawdę?

Często wybrane frazy nie mają żadnego potencjału sprzedażowego – agencja wykorzystuje naiwność klienta i proponuje pozycjonowanie na frazy, których nikt nie wpisuje. Wówczas uzyskanie dobrego wyniku nie wymaga dużego wysiłku, jednak pozycjonowanie nie przynosi żadnego ruchu i nie daje pożądanych efektów.

Inną, niestety wciąż częstą, możliwością jest wykorzystywanie przez agencję praktyk niezgodnych z wytycznymi Google. Takie działanie może przynieść bardzo szybki efekt, jednak po czasie może skutkować silnym spadkiem pozycji. Odkręcenie takiej sytuacji wymaga sporo wysiłku.

MIT 5: Google nie wyświetla nowych stron

Ten mit również ma się dobrze. Często można usłyszeć, że Google będzie blokować wyświetlanie nowej strony w wynikach wyszukiwania, ze względu na ochronę przed spamem. Pracownicy Google jednoznacznie zaprzeczają takim sytuacjom – choć zanim roboty zaindeksują stronę, zwykle mija trochę czasu, nie ma mowy o jakichkolwiek blokadach widoczności nałożonych na nowe strony.

MIT 6: Pozycjonowanie jest niezgodne z prawem

Choć ten mit już nieco odszedł do lamusa, niektórzy dalej twierdzą, że pozycjonowanie nosi znamiona oszustwa i jest działaniem nielegalnym. Są to bardzo kontrowersyjne opinie. Na szczęście, zarówno z punktu widzenia prawników, jak i z perspektywy Google, agencja stosująca się do zasad i wytycznych dotyczących pozycjonowania nie robi niczego złego. Co więcej – SEO nie jest uznawane za formę reklamy, dlatego bez problemu z pozycjonowania mogą korzystać zawody takie jak prawnicy czy lekarze, dbając o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Brak komentarzy