Wróć

EAT

Zasada E-A-T w SEO to termin ściśle powiązany z oceną jakości contentu na stronach. Został on ukuty przez Google i stanowi cenną wskazówkę odnośnie do tego, jakie treści będą przez roboty tej wyszukiwarki szczególnie premiowane.

EAT to skrótowiec od angielskich wyrazów Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness, co tłumaczy się jako Wiedza specjalistyczna – Autorytatywność – Wiarygodność. Stąd łatwy do wysnucia wniosek, że na bazie E-A-T szczególnie cenne dla Google są takie treści, które kreowane są przez specjalistów w swojej dziedzinie, są autorytatywne, wiarygodne i cenne dla użytkowników. Google w swoich komunikatach uzupełnia to o stwierdzenie, że bardzo dobrze oceniane są informacje autorskie, nigdzie wcześniej niepublikowane lub prezentujące odmienny od dotychczas dostępnego punkt widzenia na dane zagadnienie – są one o wiele bardziej wartościowe, niż przepisywanie dostępnych już w Sieci informacji innymi słowami.

Zasada E-A-T w SEO mówi nam, że algorytmy wyszukiwarki dostosowują się do wymagającej, szukającej konkretnej wiedzy widowni, przez co pozycja stron prezentujących wiedzę ekspercką i rzetelne informacje jest w założeniach EAT znacznie wyższa, niż tych niewznoszących nic nowego do konkretnego zagadnienia.

Sprawdź powiązane definicje

Przeczytaj powiązane artykuły