SEM
SEM, czyli skrót od Search Engine Marketing, to marketing cyfrowy prowadzony w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje wszelkie działania zarówno organiczne (SEO), jak i płatne (PPC), mające na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To kompleksowe podejście do budowania witryny zgodnie z zasadami marketingu internetowego, które wydatnie wpływa na ruch organiczny, płatny oraz lokalny. Tym samym znacząco zwiększa się liczba użytkowników w serwisie, co może przełożyć się na wzrost konwersji (w tym sprzedaży).
Jak już zostało wyżej wspomniane, działania SEM obejmują dwa rodzaje aktywności. Pierwsze z nich zawierają się w ramach SEO (Search Engine Optimization) i polegają na takiej optymalizacji witryny (zarówno w kontekście publikowanych treści, jak i kodu strony czy dbałości o prowadzące do niej linki), aby ta wyświetlała się na jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.
Z drugiej jednak strony stale rosnąca w Sieci konkurencja wymaga podjęcia rękawicy w ramach działań płatnych. Wówczas należy zainwestować w drugi filar SEM, czyli aktywności w ramach PPC (Pay Per Click). Z definicji PPC oznacza konkretny model pobierania opłat za reklamę w wyszukiwarkach i w sieciach reklamowych (rozliczanie się za kliknięcie w link), jednak pojęcie to spopularyzowało się także jako ogół reklamy płatnej w wyszukiwarkach wykupionej na konkretne frazy. Może przybierać różne formy – zarówno treści, jak i modelu rozliczania.
Jednym słowem specjaliści ds. SEM posiadają dużą, kompleksową wiedzę na temat pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach wszelkimi metodami – zarówno możliwymi do wykonania samodzielnie, jak i tymi, za które trzeba zapłacić.