Link juice
Link juice zwany inaczej link equity, to tzw. moc SEO, którą jedna strona www może przekazać innej. Jest to kluczowe pojęcie w procesie link buildingu. Link juice przekazywany jest zarówno poprzez linkowanie zewnętrzne, jak i wewnętrzne (w obrębie tej samej witryny). Link equity zależy od wielu czynników, w tym od mocy, jaka została na danej podstronie zgromadzona, a także od ilości i rodzaju linków wychodzących, jakie się na niej znajdują.
Warto w tym miejscu podkreślić, że każdy link dofollow, jaki jest już umieszczony na stronie, generuje moc SEO (link juice), jednakże nie każdy jest pod tym względem tak samo cenny. Jeśli strona, do której prowadzi link, jest uznana przez algorytmy Google za wartościową (tzw. autorytet domeny), a zatem znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, to będzie ona dawała duży poziom link equity. Znaczenie ma także moc profilu linków (można ją badać za pomocą konkretnych narzędzi), a także ilość tych linków na danej stronie.
Jeśli chodzi o przekazywanie link juice na strony, do których prowadzą linki zewnętrzne, to w teorii każda z nich powinna otrzymać taką samą moc SEO. W praktyce jednak, z uwagi na skomplikowanie i ciągłe zmiany w algorytmach Google, dystrybucja link juice wygląda zupełnie inaczej i niektóre odnośniki są bardziej faworyzowane względem innych. Zawsze jednak ilość mocy wiąże się z autorytetem strony oraz liczbą użytkowników, jacy ją odwiedzają.