E-commerce
E-commerce to inaczej e-handel lub handel elektroniczny, czyli prowadzenie działalności polegającej na sprzedawaniu towarów i usług za pośrednictwem Internetu. W definicji e-commerce mieszczą się przede wszystkim sklepy internetowe, w których cały proces wyboru towaru, zakupu i formy jego dostawy przeprowadzany jest w Sieci, bez konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym. Mianem e-commerce można również określić serwisy ogłoszeniowe czy aukcyjne, a więc wszystkie witryny, które w jakiś sposób handlują lub pośredniczą w handlu w Sieci.
Obecnie w e-commerce działają zarówno marki prowadzące swój biznes również offline, jak i firmy, które wyspecjalizowały się wyłącznie w e-handlu i prowadzą tylko sprzedaż przez Internet. Należy przy tym podkreślić, że wzrastająca konkurencyjność w wielu branżach wymusza na podmiotach sprzedających za pośrednictwem Internetu ciągłe udoskonalanie nie tylko swojej oferty, ale także procesu sprzedaży. Dzieje się tak między innymi dlatego, że coraz więcej konsumentów zamawia produkty również przez smartfony i tablety, co czyni koniecznym chociażby dostosowanie sklepu internetowego do odpowiedniego wyświetlania się i działania na ekranach mobilnych.
Obecnie coraz popularniejszym trendem jest nie tylko prowadzenie e-commerce związanego z handlem detalicznym (B2C), ale także oferującego produkty i usługi dla innych firm (B2B). Przy czym specyfika tych dwóch modeli biznesowych jest na tyle różna, że samo zaprojektowanie sklepu lub witryny prezentującej ofertę dla klienta biznesowego powinno odbywać się na nieco innych zasadach, niż dla konsumenta indywidualnego. Tak prężny rozwój sektora e-commerce sprawia, że tworzenie i opiekę nad platformami handlu internetowego powierza się coraz częściej wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym.