On-page SEO
On-page SEO to wszystkie techniki SEO skoncentrowane na podejściu wewnętrznym, czyli wszelkiego rodzaju optymalizacja na stronie wykonywana bezpośrednio w obrębie witryny. Jej odpowiednie przeprowadzenie może przełożyć się na wzrost pozycji strony w wyszukiwarce internetowej.
Jednym z najważniejszych działań on-site SEO jest optymalizacja techniczna strony, w której skład wchodzi przyspieszenie jej ładowania, zadbanie o intuicyjność i przejrzystość oraz bezproblemowe działanie wersji mobilnej. Kolejną kwestią jest optymalizacja treści, a więc pilnowanie, aby treści publikowane na niej były aktualne, atrakcyjne dla odbiorcy oraz zawierały pogłębione odpowiedzi na najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. Większe zainteresowanie zdobywają treści, które są urozmaicane dedykowanymi zdjęciami, infografikami oraz filmami. Poza zadbaniem o merytoryczną i estetyczną wartość publikowanego na stronie contentu, trzeba także pamiętać o technicznych aspektach, takich jak odpowiednie skompresowanie grafik i filmów, aby uniknąć spowolnienia ładowania się strony.
Optymalizacja na stronie powinna uwzględniać optymalizację znaczników meta, które co prawda nie są widoczne na stronie internetowej, ale są indeksowane przez przeglądarki. Adresy URL to równie istotny aspekt on-page SEO. Przyjazne adresy dostarczają odbiorcy i robotom Google konkretnych informacji na temat strony.
W przeciwieństwie do off-page SEO, nad działaniami on-page właściciel witryny ma pełną kontrolę – to on jest w stanie edytować dane strony czy też pilnować, aby treści zamieszczane na niej wpasowywały się w wymagania wyszukiwarki i oczekiwania odbiorców. Błędnie uważa się on-site SEO za ważniejsze niż off-site SEO, jednakże w rzeczywistości oba zagadnienia są tak samo istotne dla wzrostu pozycji wyszukiwań strony w wyszukiwarce, a kluczem do sukcesu jest holistyczne traktowanie tych obszarów SEO.