Thin content
Thin content to niskiej jakości treści publikowane w obrębie witryny. Charakteryzuje się licznymi błędami merytorycznymi, językowymi i składniowymi. Treści nie przekazują użytkownikom żadnej konkretnej wartości, są powielane z innych źródeł czy generowane automatycznie. Często są to również strony, które mają bardzo mało tekstu, co może wskazywać, że nie są w stanie skutecznie przekazać wartościowej informacji.
Jak thin content wpływa na stronę?
Thin content jest równoznaczny ze spadkiem oceny danej strony w wyszukiwarce. Aby tego uniknąć, częstą praktyką stosowaną przez firmy jest cloaking – czyli ukrywanie takich treści na ich stronach internetowych. To błąd – co prawda nie są one dostępne dla użytkownika, ale roboty wyszukiwarek nadal go widzą. To działanie nie jest zgodne z zasadami i dobrymi praktykami Google, dlatego negatywnie wpływa na pozycjonowanie strony i obniża jej wartość w rankingu. Thin content nie spełnia standardów wysokiej jakości i użyteczności strony według wyszukiwarek. Użytkownicy szybko rozpoznają takie treści, ponieważ są dla nich nieużyteczne. Tak samo roboty Google, które bardzo wnikliwie sprawdzają domeny. Nie ma co do tego wątpliwości, że thin content zostanie szybko wychwycony.
Thin content w branży e-commerce
Thin content najczęściej pojawia się w przypadku dużych stron internetowych, głównie w branży e-commerce. Ilość takich samych produktów dostępnych w różnych sklepach internetowych sprawia, że ich opisy są powielane np. od producenta lub różnią się jedynie pojedynczą specyfikacją danego produktu. Warto zadbać o to, aby opisy nie były duplikowane ze stron producenckich, a ich treść była unikalna – w zmienionej formie.
Wartościowy content to podstawa skutecznych działań marketingowych
Wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane treści to podstawa rzetelnych działań w marketingu internetowym. Thin content należy wyeliminować jak najszybciej – dobrą wskazówką, która może w tym pomóc i wskazać problem jest skorzystanie z takich narzędzi jak Ahrefs, Google Search Console, czy też Google Analytics.