Meta tagi
Meta tagi z ang. meta tags, to charakterystyczne znaczniki w obrębie danej sekcji witryny, których zadaniem jest dostarczanie robotom skanującym podstawowych informacji o stronie. Meta tagi to pojemna kategoria, w obrębie której znajduje się duża ilość znaczników, a niektóre z nich mają bardzo istotny wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W ramach meta tags najczęściej stosuje się znaczniki meta title, meta description i meta robots.
Meta title nie bez powodu jest uznawany za jeden z najistotniejszych w kontekście pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim należy podkreślić, że jest on czynnikiem rankingowym, więc wydatnie wpływa na wynik pracy robotów Google i tworzenie listy SERP. Ten meta tag ma też znaczenie dla osób poszukujących informacji, ponieważ jest widoczny na karcie przeglądarki. Każda strona powinna posiadać własny, unikalny meta title opisujący skrótowo jej główną zawartość.
Meta description to z kolei znacznik niewpływający bezpośrednio na pozycjonowanie, jednak ma znaczenie w kontekście behawioralnym – ten rodzaj opisu także wyświetla się w wynikach wyszukiwania i precyzuje zawartość danej strony, zatem może skutecznie zachęcać do kliknięcia (rola stosowania dobrego CTA) i zwiększenia współczynnika CTR.
Trzeci bardzo często precyzowany meta tag, czyli meta robots, ma znaczenie w kontekście czysto technicznym, ponieważ zarządza przepływem ruchu robotów na stronie – pozwala na skanowanie poszczególnych stron lub blokuje dostęp do niektórych zasobów witryny, co znacząco usprawnia indeksowanie.