Linkowanie zewnętrzne
Linkowanie zewnętrzne to strategia polegająca na pozyskiwaniu odnośników do witryny z serwisów zewnętrznych. Duża ilość linków zewnętrznych to jeden z czynników algorytmów Google, które wpływają na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce.
Pozyskiwanie linków może odbywać się m.in. poprzez efektywne działania content marketingowe, zarówno płatne jak i bezpłatne, czyli np. wymianę barterową pomiędzy stronami. Treści umieszczane w witrynie mogą samoistnie zwiększać potencjał do działań płatnych i organicznych. Strona z wysokojakościowym contentem może stać się organicznym źródłem, do którego linkowanie będzie się budować w sposób „naturalny” – poprzeć cytowanie na innych serwisach, umieszczanie linków w mediach społecznościowych.
External linking powinien odbywać się na stronach o profilu zbliżonym tematycznie do naszej, tak aby trafić w docelową grupę odbiorców serwisu. Ważną kwestią jest także to, na jakich stronach znajdują się odnośniki. Istotnym pojęciem dotyczącym linkowania zewnętrznego jest także link juice, czyli tzw. „moc” przekazywana z jednej strony na drugą poprzez proces linkowania. Im większy autorytet danej domeny, tym lepszy wpływ ma na pozycję docelowej witryny. W przypadku linków przychodzących ze stron o niskiej jakości, warto korzystać z możliwości oznaczenia ich atrybutem nofollow, tym samym „informując” crawlery, aby nie brały ich pod uwagę podczas indeksowania witryny. Stosowanie linków zewnętrznych, poza budowaniem pozycji strony w rankingu wyszukiwarki internetowej, może pozytywnie wpłynąć na budowanie jej autorytetu.