Google Trends
Google Trends to darmowe narzędzie, które pozwala śledzić popularne tematy i zapytania w wyszukiwarce Google. Dzięki niemu możemy poznawać, co w danej chwili cieszy się popularnością oraz jak wygląda zainteresowanie daną frazą lub tematem.
Dla kogo Google Trends jest przydatne?
Google Trends jest nieocenionym źródłem informacji dla specjalistów ds. marketingu, którzy chcą zrozumieć, jakie tematy cieszą się obecnie największym zainteresowaniem. Dzięki analizie trendów wyszukiwań mogą oni efektywniej dostosować kampanie reklamowe.
Z kolei specjaliści SEO, mogą wykorzystywać to narzędzie do odkrywania słów kluczowych o rosnącej popularności, a także porównanie zainteresowania różnymi frazami w różnych regionach, które w przypadku stron wielojęzycznych jest kluczowe.
Google Trends mogą wykorzystać także przedsiębiorcy, którzy dopiero wchodzą na rynek, sprawdzając popyt na produkty lub usługi, które oferują.
To narzędzie, również będzie nieocenione w przypadku osób tworzących treści. Dzięki możliwości badania sezonowości danego tematu lub frazy, Google Trends jest nieocenionym narzędziem przy tworzeniu kalendarza wydawniczego. Pozwala to tworzyć atrakcyjne treści, które zdobędą popularność jeszcze przed osiągnięciem szczytu zainteresowania.
Jak korzystać z Google Trends?
W zależności od tego co chcemy uzyskać, Google Trends oferuje nam dwie główne zakładki – Odkrywaj oraz Zyskujące popularność
Zakładka Odkrywaj
Sekcja, która służy do badania popularności wyszukiwanych przez nas tematów. Dzięki możliwości filtrowania naszych słów według takich kryteriów jak: lokalizacja, czas oraz kategorię, jesteśmy w stanie przeprowadzić dokładniejszą analizę. Dane zapytanie przyjmuje na wykresie skalę od 0 do 100, gdzie 100 oznacza wysoką popularność wyszukiwanego zapytania – nie jest to liczba wyszukań!
Ta zakładka przyda nam się, szczególnie gdy chcemy sprawdzić sezonowość danej frazy, czy są jakieś okresy w roku, w którym dane hasło cieszy się większą popularnością. Dzięki tej wiedzy możemy odpowiednio wcześniej przygotować ciekawe treści lub przeprowadzić kampanie płatne.
Przykład zapytania “kwiatki lego”, którego popularność przypada na końcówkę roku, Walentynki oraz Dzień Mamy
W tej zakładce możesz także porównać popularność kilku różnych haseł, by zobaczyć, które z nich cieszy się większym zainteresowaniem. Dodatkowo, poniżej wykresu znajdziemy porównania z podziałem na regiony, które przedstawiają zainteresowanie tematem według regionu.
Przykład porównania dwóch rodzajów herbat – czarnej i zielonej
Zakładka Zyskujące popularność
Jest to sekcja, która pokazuje słowa kluczowe, tematy lub zapytania, które w danym momencie zyskują na popularności w wyszukiwaniach użytkowników Google. Dzięki tej zakładce można w szybki sposób monitorować, co jest „na czasie” i jak zmienia się zainteresowanie użytkowników.
Zakładka Zyskujące popularność w Google Trends
Jak więc widać, warto korzystać z tego narzędzia ze względu na jego zdolność do dostarczania aktualnych i precyzyjnych informacji o popularności wyszukiwanych haseł, co daje wgląd w zainteresowania użytkowników w czasie rzeczywistym.
Google Trends to kluczowe narzędzie, które wspiera planowanie, przewidywanie i optymalizację działań opartych na rzeczywistych zainteresowaniach użytkowników, co czyni je nieocenionym wsparciem w podejmowaniu decyzji marketingowych i biznesowych.