Wróć

Exact Match Keywords

Exact Match Keywords (dokładne dopasowanie słów kluczowych) to termin używany w kontekście prowadzenia działań SEO i kampanii PPC. Został on wprowadzony przez Google Ads jako sposób na precyzyjne kierowanie reklam do użytkowników. Odnosi się on do rodzaju dopasowania słów kluczowych, gdzie reklama lub wynik wyszukiwania pojawia się tylko wtedy, gdy zapytanie użytkownika dokładnie odpowiada wybranemu słowu kluczowemu. Oznacza to, że reklama lub strona internetowa zostanie wyświetlona jedynie w przypadku, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę dokładnie tę samą frazę, którą określono jako Exact Match Keyword – bez żadnych dodatkowych słów przed, po lub w środku tej frazy.

W praktyce Exact Match Keywords działają na zasadzie ścisłej zgodności z zapytaniem użytkownika. To podejście ma na celu zminimalizowanie kosztów reklam, ponieważ reklama pojawia się tylko w przypadku bardzo precyzyjnych zapytań, co zwiększa szanse na konwersję.

Przykład użycia Exact Match Keywords

Jeśli Twoje Exact Match Keyword to „buty do biegania”, Twoja strona lub reklama pojawi się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze dokładnie frazę „buty do biegania”, a nie np. „buty biegowe” czy „najlepsze buty do biegania”.