Dane strukturalne
Dane strukturalne inaczej structural data, dane uporządkowane lub rich snippets – to specyficzne znaczniki, które możemy umieścić w obrębie strony internetowej. Ich zadaniem jest opisywanie tego, co znajduje się w danej witrynie w taki sposób, by odpowiednio zrozumiały to boty wyszukiwarek internetowych.
Dzięki danym strukturalnym algorytmy Google oraz innych wyszukiwarek mogą w łatwy i szybki sposób zidentyfikować konkretne treści w danych częściach serwisu. Co więcej, dzięki określeniu structural data możliwe jest w wyszukiwarce Google wyświetlanie dodatkowych treści w wynikach wyszukiwania – w postaci tzw. rich snippets (opisów rozszerzonych).
Deweloper może umieścić dane strukturalne w jednym z kilku formatów: JSON-LD, RDF, mikroformaty i mikrodane. Przy czym należy podkreślić, że każdy z wymienionych wyżej formatów ma swoją własną strukturę i zestaw znaczników. Jednak co istotne, ich wdrożenie nie wpływa w żaden sposób na wygląd strony www.
Jeśli nie mamy umiejętności niezbędnych do implementacji danych uporządkowanych w kodzie strony, możemy to zrobić za pomocą narzędzia Google Search Console.