Content pruning
Content pruning to proces usuwania, aktualizacji lub konsolidacji niskiej jakości treści w twojej strony internetowej. Jego celem jest przede wszystkim efektywne zarządzanie treścią, dbanie o architekturę naszej strony oraz co najważniejsze, poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania.
Po co usuwać stare, zdezaktualizowane treści?
Usuwanie starych, nieaktualnych treści pomaga zwiększyć user experience strony, co przekłada się na lepsze doświadczenie użytkowników. Pozbywanie się stron z treściami, które nie generują żadnej wartości w postaci kliknięć lub wyświetleń jest również optymalne ze względu na SEO.
Dzieje się tak dlatego, ponieważ algorytmy Google widząc w naszym serwisie dużą ilość stron o niskiej wartości, mogą uznać naszą witrynę za mało wartościową, dlatego usuwanie, aktualizacja lub konsolidacja takich treści i tym samym zostawiając w serwisie strony, które mają dobrą widoczność i przynoszą ruch, może wpłynąć na poprawę naszych pozycji w wynikach organicznych.
Dodatkowo, dzięki temu procesowi możemy zwiększyć crawl budget naszego serwisu oraz zoptymalizować PageRank sculpting, czyli kontrolowanie przepływu mocy tzw. link juice w serwisie. Dzięki temu ważniejsze strony mają szanse na osiągnięcie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.