INP
INP (Interaction to Next Paint) to jeden z trzech podstawowych wskaźników internetowych Core Web Vitals, który informuje jak szybko użytkownicy mogą wchodzić w interakcję ze stroną internetową. Monitoruje on część akcji wykonywanych przez odwiedzających daną witrynę, takich jak:
- kliknięcia myszką
- kliknięcia ekranu na urządzeniach mobilnych
- kliknięcia za pomocą klawiatury
Jeżeli chodzi o optymalny czas INP, to podaje się wartość poniżej 200 milisekund. Nie należy jednak traktować tych liczb jako sztywnego punktu odniesienia, o czym wspominaliśmy w definicji wskaźnika Largest Contentful Paint.
Źródło: web.dev
Jak mierzony jest INP i czym się różni od FID?
Wskaźnik INP mierzy przedział czasowy między kliknięciem lub inną interakcją a jej efektem. Spośród wszystkich interakcji, które zajdą na stronie, wybierany zostaje czas najdłuższej interakcji, który staje się finalnym wynikiem INP.
12 marca 2024 roku INP zastąpił inny ówczesny wskaźnik Core Web Vitals – FID (First Input Delay), który w przeciwieństwie do INP uwzględniał tylko pierwszą interakcję użytkownika ze stroną. Była to zmiana na plus, ponieważ dzięki niej właściciele stron otrzymali bardziej wiarygodne wyniki na temat responsywności swoich witryn.
Jak poprawić INP?
Istnieje kilka sposobów, dzięki którym można poprawić wynik INP. Do przykładowych sposobów należą:
- Minimalizowanie rozmiaru DOM,
- Optymalizacja kodu JavaScript,
- Korzystanie z CDN,
- Minimalizacja żądań sieciowych.
Szczegółowy przewodnik po optymalizacji wskaźnika INP znajdziesz tutaj.
Choć optymalizacja wskaźnika INP nie należy do najłatwiejszych zadań to może przynieść wiele korzyści, w tym szybsze ładowanie strony, większą liczbę konwersji i poprawę pozycji w wynikach organicznych.