RLSA
RLSA – to w dosłownym tłumaczeniu listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (z ang. Remarketing List for Search Ads). Wykorzystywane są do prowadzenia kampanii remarketingowych w Google (Google Ads RLSA), czyli takich, w których komunikat wyświetla się użytkownikom, którzy odwiedzili już wcześniej naszą witrynę.
Sama lista remarketingowa RLSA zawiera dane osób, które w jakiś sposób weszły już w interakcję z konkretną stroną internetową. Mogą to być internauci, którzy odwiedzili daną podstronę, włożyli produkty do koszyka zakupowego i porzucili go lub na którymś etapie transakcji wycofali się z zakupu (albo wręcz przeciwnie – w określonym czasie dokonali zakupu).
Kampania Google Ads RLSA jest zatem świetną formą przypomnienia się użytkownikowi przez markę, a jednocześnie daje ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o personalizację przekazu – w końcu inny komunikat będzie przydatny w przypadku osoby, która weszła w zakładkę „kontakt”, ale nie wypełniła formularza, a inny dla osoby zapisanej niedawno na newsletter.
Remarketing List for Search Ads są atrakcyjne dla reklamodawcy także dlatego, że kampanie emitowane z ich wykorzystaniem mogą być łączone z kampaniami produktowymi, a także reklamami dynamicznymi. Ponadto panel administracyjny zapewnia zaawansowaną konfigurację Google Ads RLSA, włącznie z szeregiem potencjalnych wykluczeń.