Remarketing
Remarketing to działania zmierzające do ponownego wyświetlenia przekazu reklamowego osobom, które wcześniej już w jakiś sposób weszły w interakcję z marką.
Remarketing jest swego rodzaju przypomnieniem o marce i jej ofercie, którego celem jest najczęściej sfinalizowanie procesu zakupu lub zwiększenie świadomości marki w umysłach odbiorców.
Najczęściej reklama w formie remarketingu jest kierowana do osób, które rozważały zakup konkretnego produktu/usługi, ale z jakiegoś powodu nie doszło do transakcji.
Kampanie remarketingowe w Google Ads lub na Facebooku rozpoznają osoby, które kliknęły w daną pozycję asortymentową lub nawet włożyły ją do wirtualnego koszyka, a następnie zachęcają do poczynienia następnego kroku w procesie sprzedaży. Zatem, aby remarketing mógł zostać uruchomiony, konieczna jest wcześniejsza aktywność potencjalnego klienta z pierwotnym przekazem reklamowym (lub w obrębie sklepu internetowego albo platformy społecznościowej).
Kampanie remarketingowe uchodzą za jedne z najskuteczniejszych i generujących sprzedaż stosunkowo niskim kosztem poniesionym na wyemitowanie reklamy – wszystko to ze względu na fakt, że docierają precyzyjnie do osób, które były już wcześniej zainteresowane ofertą marki. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że tego typu przypomnienie padnie na podatny grunt i klient, po okresie zastanowienia, wróci do zakupów. Jest to tym bardziej prawdopodobne, im bardziej spersonalizowany jest przekaz.
Możliwości w tym zakresie jest wiele, bo algorytm może wysyłać użytkownikom różne komunikaty, w zależności od tego, na którym etapie procesu zakupowego „utknęli” (lub jaką dokładnie aktywność względem marki podjęli).