Wróć

Błąd 500

Błąd 500 to błąd podczas połączenia z serwerem, który oznacza, że podczas próby otworzenia danej strony wystąpił problem po stronie serwera. Komunikat nie dostarcza precyzyjnych informacji o przyczynie błędu, a jedynie ogólną informację, co utrudnia jego diagnozę. Wyświetla się na ekranie w formie komunikatu, takiego jak np. „500 Internal Server Error” (z angielskiego: wewnętrzny błąd serwera). Do najczęstszych powodów powstawania HTTP 500 należą m.in. przeciążenie serwera liczbą zapytań, brak uprawnień do przeglądania danej strony lub błąd w pliku .htaccess, który służy do zmiany zachowań serwera domeny.

Występujący na stronie błąd 500 sprawia, że żaden użytkownik nie jest w stanie zapoznać się z zawartością strony, a co za tym idzie powoduje to spadek ruchu organicznego lub, w przypadku sklepów internetowych, spadek sprzedaży. Czasami pojawia się pojedynczym użytkownikom i znika po usunięciu plików cookies lub wyczyszczeniu pamięci podręcznej przeglądarki. Jeżeli jednak błąd występuje po stronie serwera, należy dokonać zmian w jego konfiguracji wewnętrznej. Przykładowo w przypadku pojawienia się błędu po wprowadzeniu do witryny nowych wtyczek lub motywów, warto zweryfikować, czy któraś ze zmian nie jest przyczyną usterki, wyłączając ją i ponownie sprawdzając stan strony internetowej.

Błąd serwera może być także spowodowany problemem po stronie dostawcy hostingu, dlatego po wykluczeniu potencjalnych czynników HTTP 500 warto skontaktować się z usługodawcą. Aby zapobiegać wystąpieniu HTTP 500, warto na bieżąco monitorować witrynę oraz regularnie aktualizować system, dbając tym samym o kompatybilność platformy z najnowszymi standardami. 

Sprawdź powiązane definicje