Presell pages
Presell pages, nazywane również stronami przedsprzedażowymi (lub preclami) to specjalnie zaprojektowane strony internetowe, które pełnią rolę “łącznika” między reklamą lub linkiem a stroną docelową, gdzie odbywa się właściwa sprzedaż. Ich głównym zadaniem jest przygotowanie potencjalnego klienta do zakupu poprzez dostarczenie mu wartościowych informacji o produkcie lub usłudze.
Presell pages a SEO
W SEO jakość zawsze wygrywa z ilością. Dlatego współczesne presell pages znacząco różnią się od przestarzałych „precli”, które służyły głównie jako miejsce do zamieszczania linków. Obecnie skuteczne strony przedsprzedażowe muszą oferować wartościową treść, która nie tylko przyciąga uwagę Google, ale przede wszystkim odpowiada na potrzeby użytkowników. Dzięki temu skuteczniej przeprowadzimy potencjalnych klientów przez kolejne etapy lejka sprzedażowego.
Presell Pages a Landing Pages – gdzie leży różnica?
Różnicę na temat tych dwóch pojeć można ująć w jednym zdaniu: Każdy Presell Page jest Landing Page’em, ale nie każdy Landing Page jest Presell Page’em. Mówiąc szerzej, landing pages działają jak uniwersalne narzędzia marketingowe – mogą służyć do zbierania leadów, prezentacji firmy czy promowania wydarzeń (mają więcej zastosowań). Natomiast presell pages mają jeden konkretny cel – przygotowanie użytkownika do zakupu.