baner baner

Linki sponsorowane Google Ads – reklama w wyszukiwarce

Każdy użytkownik minimalnie obyty w internecie kojarzy boksy z reklamami tekstowymi, wyświetlające się tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To właśnie linki sponsorowane w Google Ads (dawniej Google AdWords) są obecnie jedną z najpopularniejszych form kampanii reklamowej w wyszukiwarce. Co powinieneś o nich wiedzieć?

Co to jest link sponsorowany?

Linki sponsorowane Google Ads to potoczna nazwa znanej wszystkim reklamy w wyszukiwarce Google. Wyświetlają się one nad, pod, a często także obok organicznych wyników wyszukiwania. Jest to reklama w postaci tekstu, dzięki czemu nie przybiera agresywnej formy i jest bardziej przyjazna dla użytkownika. Link wyświetla się po wpisaniu przez użytkownika konkretnych, wybranych przez reklamodawcę, słów kluczowych w oknie wyszukiwarki. Po kliknięciu w reklamę wyświetla się strona docelowa z ofertą.
Kampania rozliczana jest w modelu PPC (ang. Pay Per Click – płatność za kliknięcie), co oznacza, że płacisz wyłącznie za interakcję użytkownika z reklamą, bez względu na ilość wyświetleń. To sprawia, że linki sponsorowane Google AdWords są formą reklamy, która wspiera działania związane z pozycjonowaniem strony WWW i trafia wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych twoją ofertą.

Budowa linku sponsorowanego

Reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google zbudowane są zgodnie z wzorem, na który składają się elementy podstawowe oraz dodatkowe, nieobowiązkowe rozszerzenia reklam. Wśród elementów podstawowych można wymienić nagłówki (dwa obligatoryjne, oddzielone pionową kreską, o maksymalnej długości 30 znaków oraz jeden nagłówek fakultatywny), końcowy URL (może on różnić się od faktycznego adresu i być bardziej precyzyjny) oraz dwie linie tekstu z opisem – jedna podstawowa, druga opcjonalna, każda po maksymalnie 80 znaków. Całość opatrzona jest niewielkim napisem „Reklama” zlokalizowanym pod nagłówkiem, przed adresem URL. Dostępnych jest również kilkanaście różnych rozszerzeń reklamy, które mają wpływ na budowę linku.

Rodzaje kampanii linków sponsorowanych w Google Ads

Kampanie Google Ads mogą przybierać różne formy i spełniać różne cele biznesowe. Oprócz tradycyjnych reklam tekstowych w wyszukiwarce, każdy reklamodawca może skorzystać z kilku dogodnych rozszerzeń.
Część dostępnych opcji skupia się przede wszystkim na treści reklamy. Możesz rozszerzyć reklamę o dodatkowe linki do podstron, wyszczególnić cechy firmy lub asortymentu oraz hasłowo przedstawić udogodnienia dla potencjalnego klienta, takie jak darmowa wysyłka czy całodobowa infolinia. Możesz także zamieścić skrócony cennik już w oknie wyszukiwarki czy zamieścić informacje o trwających promocjach i wyprzedażach prezentując kwotę lub wysokość rabatu, czas trwania oraz okazję, z jakiej została zorganizowana akcja, jak np. Dzień Matki czy święta Bożego Narodzenia.
Dla wielu firm usługowych dogodnym rozszerzeniem będzie możliwość udostępnienia użytkownikowi wybrania numeru lub wysłania wiadomości SMS z zapytaniem bezpośrednio z poziomu okna wyszukiwarki, bez konieczności klikania w link czy przepisywania numeru telefonu. Przydatka jest także możliwość pokazania lokalizacji firmy na mapie, a w przypadku reklamy produktowej – wyświetlenie adresów sklepów stacjonarnych, posiadających produkt w ofercie.
Jeśli celem twojej kampanii jest promocja aplikacji mobilnej, Google umożliwi użytkownikom pobranie jej bezpośrednio z reklamy, bez konieczności przeklikiwania się przez sklep z aplikacjami. Należy wspomnieć również o tym, że reklamy tekstowe Google mogą być wyświetlane w całej sieci partnerskiej Google, dostosowując swój wygląd do stylu strony, na której są wyświetlane.

Frazy kluczowe w kampanii AdWords

Nie da się ukryć, że jednym z najważniejszych aspektów kampanii Google Ads jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Powinny one być jak najlepiej dopasowane do twojej oferty, dlatego zanim przejdziesz do ustawiania kampanii, spójrz na nią oczami użytkownika. W jaki sposób potencjalni klienci mogliby dotrzeć do twojej oferty? Jakich słów kluczowych używają?
Frazy nie mogą być zbyt ogólne i mieć wielu znaczeń. Powinny być konkretne i cieszyć się stosunkowo dużą popularnością. Reklamy na słowa kluczowe, których ilość wyszukiwani ogranicza się do trzech w miesiącu nie będą się wyświetlać. Aby odpowiednio dobrać frazy warto skorzystać z narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Planer słów kluczowych Google, Ubersuggest, Majestic czy inne programy SEO.

Dla kogo przeznaczone są linki sponsorowane?

Z linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google może skorzystać niemal każdy właściciel strony lub sklepu internetowego, bez względu na rozmiar biznesu czy zasięg terytorialny. Jest jedna kilka obostrzeń, z którymi musisz się liczyć.
Każda kampania w Google Ads musi przejść przez weryfikację pod kątem treści, praktyk, wymagań technicznych i redakcyjnych. Niedozwolone jest reklamowanie broni, pornografii, gier hazardowych, substancji psychoaktywnych czy materiałów wybuchowych. Nie można także promować produktów oznaczonych jako podróbki oraz kwestii związanych z łamaniem prawa lub naruszaniem lokalnych zasad kulturowych.
Reklama tekstowa nie może wprowadzać użytkowników w błąd i szokować. Treść powinna być napisana z zachowaniem zasad językowych oraz nie może zawierać literówek. Bardzo ważne jest również to, by opis reklamy był konkretny i odzwierciedlał stan faktyczny. W innym wypadku kampania może nie przejść pozytywnie weryfikacji Google.

Ile kosztuje kampania linków sponsorowanych?

Jak już wspominaliśmy, linki sponsorowane AdWords rozliczane są w modelu PPC, dzięki czemu reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie użytkownika w treść reklamy, a nie za jej wyświetlenie. O cenie każdego kliknięcia decyduje między innymi popularność konkretnego słowa kluczowego, jakość reklamy oraz ilość konkurencji.
Wysokość stawki ustalana jest na zasadzie aukcji. Im więcej twoja konkurencja jest w stanie zapłacić za jedno kliknięcie, tym wyżej będą wyświetlane ich reklamy. Przeciętny koszt waha się od kilku groszy do nawet kilku czy kilkudziesięciu złotych przy najpopularniejszych słowach kluczowych.
Jak w takim razie opracować budżet na reklamę tekstową w wynikach wyszukiwania? Można to oszacować na podstawie danych wyciągniętych z Planera słów kluczowych Google. To narzędzie pozwala oszacować koszty kliknięcia na wybrane słowa kluczowe oraz określa, jak duże jest zainteresowanie konkurencji konkretną frazą.
Nie mając doświadczenia w prowadzeniu tego typu kampanii i nie wiedząc, jakie słowa kluczowe będą dla ciebie atrakcyjne, warto zwrócić się po pomoc do agencji. Z chęcią poprowadzimy cię przez wszelkie zagadnienia kampanii, dzięki czemu już po pierwszych kilku miesiącach uzyskasz zadowalający efekt.

Kampanie linków sponsorowanych jak dopełnienie pozycjonowania

Wbrew temu, co twierdzą niektórzy, kampania linków sponsorowanych nie musi wykluczać działań z zakresu pozycjonowania. Wręcz przeciwnie – reklamy tekstowe Google są świetnym uzupełnieniem wysiłków SEO i dają ci większą szansę na odniesienie sukcesu.
Dzięki połączeniu tych dwóch usług masz możliwość realnego poprawienia swojej widoczności, a co za tym idzie także wyników sprzedażowych. Dodatkową zaletą kampanii Google Ads jest również zwiększenie zaufania twojej strony internetowej w oczach wyszukiwarki.

Zalety kampanii linków sponsorowanych

Reklamy Google Ads uważane są za jedne z najbardziej efektywnych form kampanii w sieci. Nic w tym dziwnego – ta metoda promocji cechuje się wysoką trafnością i elastycznością, dzięki możliwości szybkiego wprowadzenia zmian i optymalizacji oraz kierowaniu treści reklamy bezpośrednio do osób zainteresowanych.
Przygotowanie linku sponsorowanego jest proste, a efekty są łatwo mierzalne. Dzięki rozliczaniu w formie PPC, ta forma reklamy jest uważana za wyjątkowo efektywną, a ustalenie budżetu na kampanię nie wymaga skomplikowanych obliczeń. Ogromną zaletą jest również błyskawiczna emisja reklamy – wyświetla się ona niezwłocznie po zaksięgowaniu środków i konfiguracji konta Google Ads.