SEO/SXO dla strony internetowej

SEO/SXO dla strony internetowej

Czy wiesz, że pierwsze 5 stron, które wyświetlają się jako wyniki wyszukiwania na daną frazę generują 67,6% wszystkich kliknięć?

Jesteś gotowy, żeby Twój biznes urósł o 300% w ciągu 6 miesięcy?

Scrollnij niżej
i zobacz co potrafimy!

Dlaczego SEO/SXO dla www jest Ci potrzebne?

Działania SEO (z ang. Search Engine Optimalization) z myślą o stronie internetowej skupiają się na poprawie jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu przez użytkownika kluczowych fraz. SXO (z ang. Search Experience Optimization) to strategia uwzględniająca UX (z ang. User Experience), czyli informacje na temat tego, czy strona jest zaprojektowana z myślą o jej grupie docelowej. Działania SXO w kontekście Twojej strony www obejmują np. analizę typów użytkowników (np. grupa demograficzna, rodzaj urządzenia), ich zachowań (nawigacja w witrynie, czas spędzony na stronie czy kliknięcia), ale także zawartości strony (np. wygląd na urządzeniach mobilnych, czas ładowania czy unikalność tekstów). SXO to jest to, co stanowi klucz do pogodzenia interesów algorytmów Google i wymagań użytkowników. Celem SEO/SXO dla strony internetowej wraz z odpowiednią analityką SEO i UX jest więc sprowadzenie jak największego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google na Twoją stronę i zagwarantowanie użytkownikom pozytywnych doświadczeń z nią związanych.
SEO/SXO dla strony internetowej

Dlaczego warto wybrać SEO/SXO dla strony internetowej?

Orientacja na cele biznesowe

Wszystkie działania naszych specjalistów skupiają się na zrealizowaniu wyznaczonych przez Twoją firmę celów biznesowych. To z myślą o nich opracowujemy strategię działania, aby uzyskać najbardziej zadowalający Cię wynik.

Przewaga konkurencyjna i przejęcie luk branży na rynku

Dzięki nam błyskawicznie prześcigniesz swoich największych konkurentów na rynku. Rozwiniemy Twój biznes i przejmiemy luki w branży, które przyciągną nowych klientów i pomogą zwiększyć zyski.

Modelowanie ruchu na stronie

Ściąganie ruchu na stronę to nie wszystko! Potrafimy nakierować Twoich użytkowników na właściwą ścieżkę. Trzymając ich za rękę prowadzimy do celu, jakim jest Twoja wymarzona konwersja.

Optymalizacja lejków konwersji

Wiemy, co zrobić, by przekonać użytkowników do konwersji. Z nami nie musisz martwić się, że klient porzuci stronę bez dokonania zakupu.

Co oferujemy?

Podejście data-driven

Nasze działania marketingowe realnie opieramy na danych. Podejście data-driven pozwala nam planować pracę, która ma sens i przynosi korzyści!

User Experience

Wiemy, że w internecie najważniejszy jest użytkownik. Dbamy o to, by klienci dobrze czuli się na Twojej stronie i umieli się po niej poruszać.

5-cio osobowe zespoły

Współpracując z nami nigdy nie zostaniesz sam. Nad każdym projektem czuwają pięcioosobowe zespoły, gotowe do akcji w każdym momencie!

Holistyczne podejście projektowe

Tylko szerokie spojrzenie na Twój biznes może dostarczyć Ci informacji o nowych drogach rozwoju.

Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada

Wyślij nam wiadomość




    Wypełnij brief a my dopasujemy ofertę do Twojego biznesu

    No dawaj, nie bój się
    i kliknij tu

    Zadzwoń do nas lub wyślij mail

    17 lat

    w digitalu

    40+

    ekspertów branży

    360°

    obsługi w digitalu

    30+

    narzędzi wspomagających

    TOP10

    agencji według raportu Interaktywnie.com

    5 lat

    średniej długości współpracy z Veneo

    Co jest naszą siłą? Ludzie,
    Ludzie i jeszcze raz
    Ludzie! To ich wiedza
    i doświadczenie budują
    jakość.

    gruszka2.png

    Nie obiecujemy gruszek
    na wierzbie! Zobacz historie
    sukcesu naszych
    klientów.

    Więcej o SEO i optymalizacji dla strony internetowej

    Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to pierwszy krok, jaki musisz wykonać, jeśli chcesz, by twoja witryna była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Na czym to polega i jak sprawić, by optymalizacja i pozycjonowanie stron było skuteczne?

    Co to jest optymalizacja strony?

    Optymalizacja witryny to działanie, mające na celu dostosowanie strony internetowej do wymagań algorytmów wyszukiwarek internetowych (w Polsce w znacznej części opiera się to na Google, ale również Bing lub Yahoo) oraz potrzeb użytkowników. Celem tego zabiegu jest przede wszystkim zapewnienie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.
    Optymalizacja strony pod SEO to długotrwały i wieloelementowy proces, który rzadko kiedy jest działaniem jednorazowym. Prawidłowe przeprowadzenie optymalizacji wymaga wcześniejszego audytu, który wykryje wszelkie nieprawidłowości i wskaże kierunek działania. Zarówno audyt, jak i cały proces optymalizacji powinien skupiać się nie tylko na treściach widocznych w witrynie, ale również zagadnieniach technicznych.
    Optymalizację można przeprowadzić zarówno w momencie powstawania strony, jak i wówczas, gdy strona jest już na emisji, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezadowalająca.

    W jakich przypadkach optymalizacja witryny jest wymagana?

    Najczęstszym powodem, dla którego ktoś bierze się za optymalizację strony jest chęć poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Słaba konwersja strony, niski współczynnik klikalności czy konieczność zmiany designu strony www to jedne z najbardziej popularnych powodów.
    Pozycjonowanie i optymalizacja są szczególnie istotne wówczas, gdy z powodu poprzednich działań reklamowych, strona całkowicie zniknęła z wyników wyszukiwania, lub znajduje się na kilkunastej stronie w Google.
    Niepokojącym wskaźnikiem jest także wysoki współczynnik odrzuceń – to sygnał, że twoja strona nie jest przyjazna dla użytkownika lub wprowadza go w błąd. Optymalizację warto rozważyć także wówczas, gdy zamierzasz wprowadzić jakieś zmiany na stronie, zwiększyć jej szybkość lub dostosować ją do wersji mobilnej.

    Dlaczego warto optymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek?

    Jakie korzyści może przynieść ci optymalizacja serwisu? Przede wszystkim, lepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, przełoży się na lepszą reklamę twojej firmy. Obecnie spora część osób szuka informacji na temat różnych usług i sklepów poprzez wyszukiwarkę Google. Optymalizacja WWW tak, by strona była przyjazna dla wyszukiwarek i użytkowników to jeden z najlepszych sposobów na promocję swojej działalności.
    Innym powodem, dla którego warto zoptymalizować stronę internetową, jest chęć rozpoczęcia działań marketingowych. Optymalizacja strony pod Google to absolutna podstawa dla wszystkich chcących rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem i reklamą w wyszukiwarce.

    Optymalizacja On-page

    Optymalizację można podzielić na dwie kategorie: działania On-page oraz działania Off-page. Pierwsze z nich są absolutną podstawą działań optymalizacyjnych i, zgodnie z nazwą, są realizowane wewnątrz strony www. Powinny być wykonywane w pierwszej kolejności i mają stanowić podwaliny do dalszych działań pozycjonujących.
    W zakres optymalizacji On-page wchodzą między innymi działania wewnątrz kodu i struktury strony, tworzenie treści przyjaznych dla wyszukiwarek wewnątrz strony, optymalizacja meta elementów, tytułów stron, adresów URL, prędkości strony oraz użytych słów kluczowych. Wszystko powinno być odpowiednio zbilansowane i przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów wyszukiwarki.

    Optymalizacja Off-page

    Po prawidłowym przeprowadzeniu optymalizacji On-page dobrą praktyką jest przejście do działań poza stroną www. Optymalizacja Off-page to swego rodzaju zewnętrzny filar, wspierający działania wewnątrz witryny.
    Na czym polega optymalizacja stron Off-page? To przede wszystkim wartościowe linki zwrotne, pochodzące z postów na forach, komentarzy na blogach, stron internetowych współpracowników oraz innych stron zewnętrznych. Działania te muszą być bardzo przemyślane – umieszczanie linków do strony gdzie popadnie może wyłącznie ci zaszkodzić. Jeśli chcesz, by optymalizacja była przeprowadzona na najwyższym poziomie, skontaktuj się z nami – pomożemy ci na każdym etapie!

    Optymalizacja strony pod kątem technicznym

    Optymalizacja SEO pod kątem technicznym to przede wszystkim optymalizacja kodu strony. Polega to na eliminacji błędów oraz niepotrzebnych znaczników HTML z kodu źródłowego strony. To również dodanie danych strukturalnych do strony oraz optymalizacja grafik, poprzez ich kompresję oraz wykorzystanie atrybutów tak, by przyspieszyć ładowanie strony.
    Dbając o optymalizację strony pod kątem technicznym należy pamiętać również o uporządkowaniu przekierowań i usunięciu błędów 404, a także dostosowanie strony do potrzeb urządzeń mobilnych. Ważne jest także poprawienie struktury linkowania wewnętrznego strony oraz optymalizacja struktury adresów podstron.

    Czym jest robots.txt i jak go wykorzystać?

    Bardzo ważnym aspektem optymalizacji witryny pod kątem technicznym jest plik robots.txt. Dzięki niemu możesz komunikować się z robotami indeksującymi twoją stronę internetową i zasugerować im, w jaki sposób powinny to zrobić. Roboty wchodząc na twoją witrynę w pierwszej kolejności szukają właśnie tego pliku. Jeśli go nie znajdą, indeksują ją samodzielnie. Są jednak rzeczy, które możesz zechcieć ukryć przed robotami.
    Robots.txt to nic innego jak swego rodzaju instrukcja napisana „językiem” robotów wyszukiwarek i zamieszczona osobnej podstronie. Poprawnie konfigurując plik możesz wpłynąć na kierunek ich ruchu i ograniczyć dostęp do niektórych zasobów. Do czego może się przydać?
    To szczególnie ważny element w przypadku sklepów internetowych. To w nich znajdują się tysiące podstron, takich jak wewnętrzna wyszukiwarka, koszyk z zakupami, panel użytkownika czy procedura składania zamówienia, których indeksacja przez roboty Google mogłaby jedynie zaszkodzić twojej pozycji w wynikach wyszukiwania, ze względu na duplikację treści lub mało wartościowe zawartości. Takie zakładki mogą jednak znaleźć się na niemal każdej stronie, dlatego optymalizacja SEO powinna zawierać również plik robots.txt z konkretnymi wskazówkami.

    Optymalizacja treści pod kątem SEO

    Wbrew pozorom optymalizacja strony internetowej SEO pod kątem treści to nie tylko artykuły i teksty zawierające wybrane frazy kluczowe. To także cały content (treści strony) jaki znajduje się na stronie, zarówno w postaci tekstu, jak i grafik czy multimediów.
    Optymalizując treść na stronie warto zadbać przede wszystkim o kluczowe elementy, takie jak nagłówki oraz tytuł strony. Do tekstu można też zaliczyć meta tagi, w które powinno się sprytnie i czytelnie wpleść odpowiednie słowa kluczowe.
    Nie zapominaj o tym, by cały tekst na stronie był przyjazny także dla użytkownika. Optymalizacja pod wyszukiwarki nie powinna oznaczać ignorowania potrzeb ludzi. Cały content na stronie powinien być obszerny i oryginalny. Należy zadbać o optymalizację nagłówków, użycie z umiarem fraz kluczowych oraz urozmaicenie treści.

    Jak sprawdzić optymalizację SEO własnej witryny?

    Aby sprawdzić na jakim poziomie jest optymalizacja strony SEO, konieczne jest przeprowadzenie audytu. Tego typu usługa jest przeprowadzana przez specjalistę osobno, lub w połączeniu z działaniami pozycjonującymi witrynę. W ten sposób dowiesz się, jakie są mocne i słabe punkty twojej strony i dostaniesz gotową propozycję rozwiązań.
    W sieci możesz znaleźć wiele ofert bezpłatnego audytu SEO, który jest generowany automatycznie przy pomocy narzędzi dostępnych online. Niestety, takie rozwiązanie jest bardzo nieprecyzyjne, a analiza danych zawartych w takim raporcie wymaga sporej wiedzy. W przypadku dużych stron i sklepów internetowych takie gotowe audyty mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

    Narzędzia wspomagające optymalizację SEO

    By sprawdzić czy SEO optymalizacja strony jest na odpowiednim poziomie potrzebny jest dostęp do konta Google Analytics oraz Google Search Console. Są to bezpłatne narzędzia od Google, pokazujące między innymi źródło ruchu oraz sposób indeksowania twojej strony.
    Inne specjalistyczne narzędzia, takie jak Senuto, Semstorm, Screaming Frog czy Clusteric Search Auditor wykorzystuje się zarówno do stworzenia audytu, jak i w dalszych pracach nad optymalizacją.

    Błędy popełniane przy optymalizacji

    Optymalizacja pod kątem SEO nie jest wcale prostym zadaniem. W czasie prac zdarza się popełnić błędy. Jednym z najpopularniejszych błędów jest nieprawidłowe dobranie słów kluczowych. To częste zwłaszcza wówczas, gdy audyt został wykonany niestarannie, a do strony nie wpięto kodu Google Analytics oraz Google Search Console. Wówczas wszelkie działania prowadzone są po omacku, a słowa kluczowe nie są starannie dobrane.
    Kolejnym problemem jest upychanie na siłę słów kluczowych w całym serwisie. Takie działanie wbrew pozorom wcale nie sprzyja w walce o pozycję w wynikach wyszukiwania, dlatego warto stosować się do wytycznych i wykorzystywać frazy kluczowe z umiarem.
    Do innych błędów popełnianych przez zbyt gorliwych właścicieli stron zaliczają się techniki z grupy „black hat SEO”. To sposoby na szybkie osiągnięcie efektów pozycjonowania poprzez wprowadzenie w błąd zarówno roboty Google, jak i użytkownika. Niestety, takie praktyki mogą spotkać się z bardzo surową karą, w wyniku której pozycja twojej strony drastycznie spadnie, a nawet zniknie z wyszukiwarki. Dla własnego spokoju lepiej więc wystrzegać się technik czarnego kapelusza.
    Ostatnim błędem jest chaotycznie zaprojektowana strona www. Brak nawigacji lub kiepskie wykonanie, nieczytelne adresy URL, długi czas ładowania się strony i plików graficznych czy nieintuicyjna struktura – to wszystko sprawia, że strona staje się mniej atrakcyjna, a co za tym idzie jej optymalizacja nie jest dokładna.

    Co ma wpływ na skuteczność pozycjonowania?

    Pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest czymś dożywotnim. To, że dzisiaj twoja strona znajduje się na trzecim miejscu na daną frazę, nie oznacza, że za kilka dni nie spadnie ona o kilka pozycji w dół. Wpływ na to mają nie tylko zmiany, jakie wprowadzasz na stronie, ale również historia witryny, wcześniejsze prace optymalizacyjne, aktywność konkurencji oraz zmiany algorytmu.

    Ile trwa optymalizacja strony i czy należy ją powtarzać?

    Jak już zostało wspomniane, rzadko kiedy zdarza się, że optymalizacja strony SEO jest jednorazowa. To proces, który wymaga częstego powtarzania, zwłaszcza wówczas, gdy zostaną zauważone nagłe spadki wyników. Ile zatem trwa optymalizacja strony?
    Na to pytanie nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Na pewno efekty nie są natychmiastowe i spektakularnie, a w zależności od początkowego stanu witryny trzeba na nie czekać od kilku tygodniu do nawet kilkunastu miesięcy.

    Współpraca z agencją przy optymalizacji strony internetowej

    Dlaczego warto powierzyć optymalizację strony internetowej agencji z dużym doświadczeniem? Optymalizacja i pozycjonowanie to ciężki i skomplikowany proces, który można rozwijać w sposób nieograniczony. Im lepiej jest to zrobione, tym lepsze wyniki osiągniesz i tym łatwiej trafisz do większej ilości potencjalnych klientów.
    W optymalizacji liczy się przede wszystkim indywidualne podejście do klienta oraz zespół specjalistów z dużym doświadczeniem. Powierzając swoją stronę internetową w nasze ręce możesz być pewien, że efekty na pewno cię zadowolą!

    Ile kosztuje optymalizacja strony internetowej?

    To kolejne pytanie, na które ciężko jest znaleźć jedną odpowiedź. Koszt optymalizacji zależy między innymi od historii, wielkości, branży oraz stopnia rozbudowania strony, a także ilości pracy wymaganej do wdrożenia poprawek, dlatego każde zlecenie jest wyceniane indywidualnie. W przypadku prostej strony koszt audytu i optymalizacji zaczyna się od ponad tysiąca złotych i rośnie zależnie od stopnia trudności i ilości pracy, jaką należy w to włożyć.