Mój Zdrowy Futrzak – jak w dwa lata zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 970%

Mój Zdrowy Futrzak - case study

+970%
wzrostu ruchu organicznego

+1993%
wzrostu fraz TOP3

+2079%
wzrostu fraz TOP10

O kliencie

Mój Zdrowy Futrzak to serwis, który powstał dla miłośników psów i kotów. W założeniu portal posiadał dwa cele. Pierwszym z nich była promocja produktów dla zwierząt domowych firmy Elanco (niegdyś należących do firmy Bayer): Advantage, Advantix, Foresto czy Kiltix. Drugi cel to edukacja miłośników psów i kotów poprzez atrakcyjne, przepełnione informacjami treści pochodzące bezpośrednio od lekarzy weterynarii, a także innych specjalistów – behawiorystów, szkoleniowców, zoodietetyków. Treści te można podzielić na te związane ze zdrowiem oraz te bardziej lifestylowe, związane z wychowaniem szczeniąt i kociąt, szkoleniem, problemami behawioralnymi czy przygotowaniem na przyjęcie nowego czworonoga.

Wyzwanie

Praca przy serwisie dedykowanym dla miłośników czworonogów była dla nas ogromną przyjemnością. W naszym gronie nie brakuje psiarzy i kociarzy współpracujących przy tym projekcie. Serwis od początku do końca tworzony jest przez profesjonalistów i pasjonatów czworonogów – od lekarzy weterynarii i specjalistów współpracujących z Elanco i Bayerem, po osoby zajmujące się copywritingiem, mające wiedzę z zakresu behawioru, szkolenia i zoodietetyki, specjalistów SEO, PPC czy osoby prowadzące kanały w mediach społecznościowych. Wspólnymi siłami chcieliśmy zbudować serwis, który będzie tworzony przez miłośników psów i kotów i dla miłośników psów i kotów dedykowany.

Kolejnym wyzwaniem okazały sią dla nas migracje i przeindeksowanie adresów URL, które niezbyt dobrze wpływają na widoczność serwisów w Google. W przeciągu zaledwie dwóch lat prac nad pozycjonowaniem witryny mieliśmy aż dwie migracje. Pierwszą z domeny zdrowyfutrzak.pl na mojzdrowyfutrzak.bayer.com i drugą z domeny mojzdrowyfutrzak.bayer.com na mojzdrowyfutrzak.elanco.com. Mimo tych trudności udało nam się utrzymać doskonałe wyniki i osiągnąć spodziewane wzrosty.

Cele i założenia KPI

Mój Zdrowy Futrzak jest specyficznym serwisem – nie sprzedaje produktów w sposób bezpośredni, ani nie generuje leadów sprzedażowych. Jego zadaniem jest zwiększenie ruchu i zainteresowania tematyką zdrowia, pielęgnacji i opieki nad psami i kotami.

Naszym nadrzędnym celem, do którego cały czas dążymy jest wypromowanie serwisu jako solowego lidera wśród serwisów o tematyce zdrowia psów i kotów, zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w bardziej holistycznym ujęciu.

Przebieg prac

Współpracę z klientem zaczęliśmy w kwietniu 2019. Od razu wykonaliśmy audyt i rozpoczęliśmy działania offsite. Następnie wzięliśmy się za optymalizację strony oraz, co najważniejsze, rozpoczęliśmy działania linkbuildingowe i tworzenie treści na podstawie analizy zapytań użytkowników. Dzięki dobrze dobranym frazom oraz zaangażowaniu do pracy copywriterów, którzy są miłośnikami psów i kotów oraz mają doświadczenie i wiedzę w zakresie behawioru, szkolenia i dietetyki zwierzęcej, powstał content, który przyciągnął tysiące użytkowników i pomógł nam osiągnąć bardzo satysfakcjonujące wzrosty.

Efekty

Porównując dane z marca 2019, tuż przed rozpoczęciem współpracy z klientem oraz dane z marca 2021 po dwóch latach współpracy, można zauważyć wzrost ilości użytkowników w serwisie o 274,56%.

przyrost użytkowników na stronie
przyrost użytkowników na blogu

Jednak porównując ruch organiczny pochodzący z Google, czyli to, co w kontekście działań SEO interesuje nas najbardziej, można zauważyć wzrost aż o 970,75%.

Mój Zdrowy Futrzak - case study
Mój Zdrowy Futrzak - case study

Widoczność w wyszukiwarce Google w TOP50 podniosła się o około 1065% w górę, od początku współpracy:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

W TOP10 nasz klient osiągnął wzrost o około 2079%:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

Z kolei na frazy kluczowe w TOP3 klient osiągnął wzrost aż o 1993%:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

Wzrost ilości kliknięć użytkowników w wyszukiwarce Google w okresie od grudnia 2020 do kwietnia 2021:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

Wzrost ilości wyświetleń użytkowników w wyszukiwarce Google:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

Wzrost współczynnika CTR (stosunku ilości wyświetleń do kliknięć) użytkowników w wyszukiwarce Google:

Mój Zdrowy Futrzak - case study

Wzrost średniej pozycji serwisu w wyszukiwarce Google:

case study branża weterynaryjna

+970%

wzrostu ruchu organicznego

+1993%

wzrostu fraz TOP3

+2079%

wzrostu fraz TOP10

Podsumowanie

Mimo trudności związanych z migracją oraz przeindeksowaniem adresów URL, w ciągu zaledwie dwóch lat udało nam się osiągnąć świetne efekty. Dzięki ścisłej współpracy specjalistów SEO oraz copywriterów znacznie wzrosła widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania oraz ilość wejść organicznych. Nie spoczywamy jednak na laurach i robimy co w naszej mocy, by Mój Zdrowy Futrzak stał się solowym liderem wśród serwisów o tematyce zdrowotnej czworonogów.