Kampanie Programmatic

Kampanie Programmatic

Czy wiesz, że… już prawie 20% seniorów decyduje się na zakupy przez Internet?

Jesteś gotowy, żeby Twój biznes urósł o 500% w ciągu 6 miesięcy?

Scrollnij niżej
i zobacz co potrafimy!

Dlaczego kampanie Programmatic są Ci potrzebne?

Kampanie Programmatic to technologicznie zaawansowany schemat, w którym zakup mediów (a konkretniej powierzchni reklamowej) niezbędnej do wyemitowania reklamy odbywa się automatycznie, głównie w modelu RTB (z ang. Real–Time Bidding). Oznacza to, że wraz ze startem kampanii i podczas każdorazowego ładowania strony internetowej, gdzie jest udostępniona powierzchnia reklamowa, odbywa się licytacja stawki, jaką płaci się za wyświetlenie. Następnie system aukcyjny decyduje, która reklama zostanie wyemitowana – wygrywa ta z najwyższą stawką. Cały zautomatyzowany proces (znajdywanie kontrahentów, publikacja ofert, ustalanie stawek, monitorowanie, optymalizacja czy płatność) jest możliwy dzięki platformom łączącym reklamodawców z wydawcami np. exchange DSP (z ang. Demand Side Platform) lub SSP (z ang. Supply Side Platform). Dzięki kampanii Programmatic jesteśmy w stanie docierać do jasno sprecyzowanej grupy docelowej Twojego sklepu internetowego, wzmacniać remarketing i w stosunkowo krótkim czasie określić, czy na danej platformie reklamowej możemy uzyskać pożądany zasięg komunikatu i oczekiwany zwrot z inwestycji.
Kampanie programmatic

Co zyskasz prowadząc z nami Kampanie Programmatic?

Reklamy wyświetlane w wysokiej jakości powierzchniach reklamowych

Nie każde miejsce na reklamę jest dobre. My dbamy o to, by Twoje kampanie wyświetlały się wyłącznie na najlepszych powierzchniach reklamowych.

W pełni mierzalne efekty

U nas nie dostajesz kota w worku. Wszystkie efekty pracy naszych specjalistów są w pełni mierzalne, dzięki czemu możesz stale kontrolować sytuację.

Porównanie efektywności działań RTB i Google Ads

Nie ograniczamy się i wykraczamy również poza ramy Google Ads, zyskując dostęp do ponad 80 innych giełd reklamowych.

Generowanie leadów / zwiększenie sprzedaży

Doskonale wiemy, jak wykorzystać reklamę do pozyskiwania kontaktów i zwiększania sprzedaży. Z nami nie musisz martwić się o realizację swoich celów!

Co oferujemy w ramach prowadzenia Kampanii Programmatic?

Korzystanie z zewnętrznych narzędzi optymalizacyjnych

Specjalistyczne narzędzia zewnętrzne są podstawą naszej pracy. Dzięki nim możemy optymalizować Twoją kampanię tak, by osiągała jak najlepsze wyniki.

Analiza wyników w ujęciu wielokanałowym

Nigdy nie myślimy wąskotorowo. Szeroko analizujemy wszystkie aspekty Twoich kampanii, biorąc pod uwagę wszystkie dostępne kanały.

Wdrażanie nowych rozwiązań Google

Skrupulatnie śledzimy wszelkie nowości wdrażane przez Google. Gdy tylko na horyzoncie pojawiają się nowe możliwości, natychmiast wcielamy je w życie.

Alokacje budżetów na najskuteczniejsze kampanie

Nie chcesz dłużej ponosić kosztów reklamy, która słabo rokuje? Dzięki przemyślanej lokacji budżetu, możesz inwestować wyłącznie w najskuteczniejsze kampanie.

Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada

Wyślij nam wiadomość





    Wypełnij brief a my dopasujemy ofertę do Twojego biznesu

    No dawaj, nie bój się
    i kliknij tu

    Zadzwoń do nas lub wyślij mail

    17 lat

    w digitalu

    40+

    ekspertów branży

    360°

    obsługi w digitalu

    30+

    narzędzi wspomagających

    TOP10

    agencji według raportu Interaktywnie.com

    5 lat

    średniej długości współpracy z Veneo

    Co jest naszą siłą? ludzie,
    ludzie i jeszcze raz
    ludzie! To ich wiedza
    i doświadczenie budują
    jakość.

    gruszka2.png

    Nie obiecujemy gruszek
    na wierzbie. Zobacz historie
    sukcesu naszych
    klientów!

    Więcej o kampaniach Programmatic

    Czy jedna sekunda to dużo, czy mało? Wydawać by się mogło, że to niewielka, mało znacząca i nieznacznie wpływająca na nasze życie jednostka czasu. Inne zdanie co prawda mogą mieć kierowcy, lekarze, ale przecież jesteś tutaj nie dla nowinek medycznych, ale żeby powiększyć swoją wiedzę dotyczącą reklamy.

    Kampanie Programmatic

    Wydawać by się mogło, że dla osoby interesującej się marketingiem, sekunda blednie w perspektywie długoterminowych planów i miesięcznych harmonogramów. Jednak jak się okazuje, również w tej dziedzinie, sekundy mogą być kluczowe. Masz ich w końcu tylko, żeby przykuć uwagę potencjalnego klienta. Jeszcze trudniej jest w przypadku reklamy internetowej. Display musi być na tyle interesujący, żeby zwrócić na siebie uwagę w zaledwie jedną sekundę, a wideo musi to zrobić w dwie. Powiedzmy, że udało Ci się taką reklamę stworzyć. Jesteś pewny, że to strzał w 10, a branżowe nagrody czają się tuż za rogiem. Pozostaje tylko szybko i celnie trafić w target. Jak szybko i jak celnie? Prawdziwa magia dzieje się w 0,075 sekundy, czyli 75 milisekund z pomocą Programmatic Marketing, lub inaczej Programmatic Buying.

    75 milisekund może zdziałać cuda, czyli czym jest Programmatic Marketing?

    Programmatic to system zakupu i sprzedaży. Kampanie przeprowadzane z jego pomocą są w pełni zautomatyzowane. Spersonalizowany komunikat dociera precyzyjnie do konkretnych, założonych przez reklamodawcę grup docelowych. Kampanie Programmatic wyróżnia wspomniane już wcześniej 75 milisekund. Model Real-Time Bidding (w skrócie RTB) umożliwia błyskawiczną ocenę, czy odwiedzający daną stronę potencjalny klient będzie zainteresowany Twoimi usługami. Dopiero po tym system przystąpi do licytacji powierzchni reklamowych. A to wszystko w czasie rzeczywistym. Programmatic Buying nie zastąpi co prawda speca od reklamy, ale może mu w znacznym stopniu ułatwić pracę, oszczędzając czas, a w dłuższej perspektywie, nakłady finansowe przeznaczane na kampanie. Zainteresowanie Programmatic wzrasta, jednak rynek wciąż nie jest nim zdominowany. Odważysz się wyprzedzić konkurencję?

    W standardowym lejku sprzedaży mamy do czynienia z trzema poziomami – generowania leadów, następnie potencjalnych klientów, by na końcu zakończyć cały proces sprzedażą. Jednak wszystko to może zawieść już na wstępie, jeśli reklama nie będzie trafiać precyzyjnie do targetu. Dlatego tak ważna jest skutecznie opracowana strategia. Często popełnianym przez reklamodawców błędem, jest dopasowywanie kampanii pod charakterystykę strony, a nie odbiorcę. Cały proces dodatkowo wydłuża konieczność porozumienia się z wydawcą, który przy typowym displayu musi wgrać do kampanii określone formaty, a następnie ustalić plan emisji. Programmatic zastępuje adserwer, który w tradycyjnym modelu reklamowym jest narzędziem umożliwiającym zarządzanie emisjami reklam. Jego rolę w modelu Programmatic Buying pełni demand-side platform, jak DoubleClick Bid Manager od Google. W skrócie: jeśli zależy Ci na czasie i właściwym spożytkowaniu budżetu, z ratunkiem przychodzi Programmatic.

    Kilka kroków do skutecznej kampanii – na czym polega Programmatic Buying?

    Prześledźmy proces, do którego dochodzi w trakcie kampanii Programmatic. Między wejściem na stronę przez użytkownika a kliknięciem przez niego w reklamę, musi dojść do kilku następujących po sobie etapów. Kiedy na stronie pojawia się ruch wygenerowany przez potencjalnego klienta, zostaje on poddany analizie, a następnie wycenie. Podczas aukcji najwyższa oferta za zakup powierzchni reklamowej wygrywa (reklamodawca płaci jednak kwotę odpowiadającą drugiej najwyższą ofertę). Algorytmy Programmatic oceniając opłacalność udziału w aukcji, biorą pod uwagę wiele czynników. Należą do nich m.in. dane zebrane przez pliki cookies, dane demograficzne, używana przeglądarka, sposób poruszania się po systemie i wiele innych. Reklamodawca ma więc pewność, że kiedy reklama znajdzie się w końcu na stronie internetowej, grupa docelowa będzie dopasowana do jego indywidualnych celów. A to przybliża go w znacznym stopniu do konwersji.

    Możesz zastanawiać się w takim razie, ile musisz wydać, żeby osiągnąć zamierzone skutki. Odpowiedź oczywiście brzmi – to zależy. Kwota powinna być uzależniona od celu kampanii oraz wyników które sobie założyłeś. Rekomendowany budżet na kampanie Programmatic to minimum kilku tysięcy złotych miesięcznie. Może to wykluczać najmniejsze marki, jednak nie powinno zniechęcać firm o mniejszym kapitale niż najwięksi gracze na rynku. Fundusze zainwestowane w Programmatic marketing potrafią zwrócić się z nawiązką. Stoi za tym m.in. Real-Time Bidding.

    Real-Time Bidding – szybciej niż uderzenie pioruna

    Real-Time Bidding dostępny jest marketerom od przełomu 2010 i 2011 roku. Po polsku – licytacja czasu rzeczywistego, wskazuje na kluczową funkcję tego modelu. Jego celem jest doprowadzenie do zakupu powierzchni pod emisję reklamy w czasie rzeczywistym, czyli kiedy dochodzi do interakcji użytkownika ze stroną. W cały proces wlicza się rozpoznanie użytkownika, komunikacja między DSP (platforma reklamodawcy, np. DoubleClick Bid Manager) a SSP (platforma wydawcy, np. DoubleClick Ad Exchange), sprawdzanie dostępnych powierzchni i parametrów, licytacja, a po wygranej oczywiście emisja. Jest to w pełni zautomatyzowany proces trwający około 75 milisekund, niewymagający obsługi ze strony ani wydawcy, ani reklamodawcy. Cały proces trwa krócej niż uderzenie pioruna, a umożliwia dotarcie do precyzyjnej grupy odbiorców szybciej niż w innych modelach. RTB nie ogranicza się wyłącznie do Google, ale funkcjonuje również w lokalnych sieciach, dlatego masz szansę dotrzeć do wszystkich sieci reklamowych z którymi wydawca współpracuje. Może się to okazać niezwykle pomocna funkcją, gdy w trakcie tworzenie kampanii reklamowych będziesz miał na celu dotarcie do specyficznej grupy odbiorców, których nie ma w sieci Google.

    Nie ufasz w pełni maszynom kiedy przychodzi do powierzania tysięcy na reklamę. Bez obaw, to reklamodawca ma pełną kontrolę nad budżetem. Model RTB sprawdza na bieżąco, czy limit założony na początku kampanii nie został przekroczony. Nie musisz więc sprawować kontroli nad całym procesem. Limity na budżet mogą zostać określone w wymiarze dziennym, tygodniowym, miesięcznym lub całej kampanii, albo na maksymalną ilość wyświetleń czy odsłon.

    Nie musisz się również ograniczać do wąskiej gamy formatów. Do RTB możesz wgrać takie formaty jak billboard, double billboard, skyscraper, czy rectangle. Display to nie wszystko, masz możliwość wykorzystania również formatów interaktywnych jak rich media, czy wideo. Być może to dobra okazja, żeby zacząć reklamować swoją działalność na YouTube?

    Inną przyjazną reklamodawcy funkcją jest brand safety. Mechanizmy RTB zadbają nie tylko o jak najlepsze grono odbiorców, ale dopilnują również, że reklama nie pojawi się w niekorzystnym dla marki otoczeniu. Nie musisz się obawiać, że reklamowane przez Ciebie produkty zaczną pojawiać się na cieszących się wątpliwą opinią portalach, lub stronach. A jeśli chcesz dotrzeć wyłącznie do użytkownika dojrzałego, masz możliwość wyłączenia widoczności reklam dla osób poniżej 18 roku życia.

    Czy Programmatic Marketing jest dla mnie?

    W skrócie? Kampanie Programmatic mogą zwiększyć zasięg oraz efektywność twoich reklam, a co za tym idzie, samą sprzedaż lub rozpoznawalność marki. Zaawansowane algorytmy stojące za procesami Real Time Bidding pozwalają w bardzo krótkim czasie, wziąć udział w wielu licytacjach, docierając precyzyjnie do interesującej Cię grupy odbiorców, w miejscach sprzyjających wizerunkowi Twojej firmy. Programmatic Buying staje się coraz popularniejsze, nie tylko jeśli chodzi o display, wideo, czy formaty interaktywne. Marki coraz chętniej wykorzystują go do zakupu reklam offline. Jednak bez obaw – Programmatic nie zastąpi specjalisty od reklamy. Może za to stać się jego dobrym duchem i niezastąpionym pomocnikiem.