Kampanie displayowe i remarketingowe

Kampanie displayowe i remarketingowe

Czy wiesz, że… 94% internautów nie lubi nachalnych i agresywnych reklam?

Jesteś gotowy, żeby Twój biznes urósł o 500% w ciągu 6 miesięcy?

Scrollnij niżej
i zobacz co potrafimy!

Dlaczego kampanie displayowe i remarketingowe są Ci potrzebne?

Za pomocą kampanii displayowych i remarketingowych, które idą ze sobą w parze, możesz nieustannie docierać do swoich stałych odbiorców, mądrze pozyskiwać nowych, a także przekonywać do swojej oferty tych niezdecydowanych. Czym konkretnie cechują się takie kampanie? Ich przewagą jest to, że są emitowane w sieci reklamowej Google, która skupia tysiące popularnych i niszowych witryn (również Gmail oraz YouTube), w których poruszają się Twoi odbiorcy, co daje duży potencjał zasięgowy. Kluczem jest więc dotarcie do tych właściwych, a jest to możliwe dzięki precyzyjnemu targetowaniu. Połączenie kampanii displayowych i remarketingowych pozwala na skuteczne uszczelnienie ruchu odbiorców na Twojej stronie internetowej, a także analizę zachowań użytkowników i statystyk, które wskażą, które procesy w obrębie strony internetowej należy poprawić, ulepszyć lub całkowicie przeprogramować. W Veneo Performance zajmiemy się tym od A do Z!
Kampanie displayowe i remarketingowe

Co zyskasz prowadząc z nami kampanie displayowe i remarketingowe?

Zwiększenie świadomości o marce / produkcie

Chcesz, by Twoje produkty były bardziej rozpoznawalne? Z nami dowiesz się, jak zwiększyć świadomość marki w oczach swoich klientów!

Wzrosty konwersji, ruchu, CTR, zaangażowania użytkowników

Na Twój biznes patrzymy kompleksowo. Wiemy, czego potrzebujesz, by odnieść sukces i wyprzedzić konkurencję. Nasze działania zapewniają nie tylko wzrost ruchu na stronie, ale także wzrost konwersji i zaangażowania użytkowników.

Usprawnienie strony w oparciu o rekomendacje

Aby reklama odniosła sukces, konieczne są również zmiany na stronie. Nasi specjaliści wskażą wszystkie elementy wymagające poprawy, zanim rozpoczną kampanię.

Niwelowanie porzuconych koszyków

Zdarza się, że klienci opuszczają Twój sklep porzucając pełny koszyk i nigdy do niego nie wracają? Wiemy, jak przyciągnąć ich z powrotem i zachęcić do dokończenia transakcji.

Co oferujemy w ramach prowadzenia kampanii displayowych i remarketingowych?

Budowa person

Doskonale wiemy, kim są twoi klienci. Na podstawie twardych danych stworzymy persony, które zwiększą efektywność Twoich kampanii.

Testy A/B

Dowiedz się, co najlepiej trafia w gusta twoich klientów. Doprowadzimy Twoją reklamę do perfekcji i sprawimy, że klienci Cię pokochają!

Wsparcie zespołu content marketing oraz działu graficznego

Przy każdej kampanii pracuje kilku specjalistów. Wsparcie zespołu content marketingu i działu graficznego gwarantuje skuteczne kreacje.

Przejrzysty raport wyników kampanii

Gubisz się w liczbach i tabelkach? Nasze raporty pomogą Ci je zrozumieć! Prosta i przejrzysta prezentacja wyników kampanii sprawi, że będziesz wiedział, co w trawie piszczy.

Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada

Wyślij nam wiadomość





    Wypełnij brief a my dopasujemy ofertę do Twojego biznesu

    No dawaj, nie bój się
    i kliknij tu

    Zadzwoń do nas lub wyślij mail

    17 lat

    w digitalu

    40+

    ekspertów branży

    360°

    obsługi w digitalu

    30+

    narzędzi wspomagających

    TOP10

    agencji według raportu Interaktywnie.com

    5 lat

    średniej długości współpracy z Veneo

    Co jest naszą siłą? ludzie,
    ludzie i jeszcze raz
    ludzie! To ich wiedza
    i doświadczenie budują
    jakość.

    gruszka2.png

    Nie obiecujemy gruszek
    na wierzbie. Zobacz historie
    sukcesu naszych
    klientów!

    Więcej o kampaniach bannerowych i remarketingowych Google Ads

    Sieć reklamowa Google Display Network to ponad dwa miliony witryn, kanałów wideo oraz aplikacji, w których mogą wyświetlać się twoje banery reklamowe. To jedyna w swoim rodzaju szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w tak szybkim tempie. Co powinieneś wiedzieć o reklamie displayowej?

    Czym są kampanie banerowe w sieci reklamowej Google?

    Reklama banerowa w Google, zwana także reklamą typu display to kreacja graficzna wyświetlana wewnątrz sieci Google Display Network (GDN). Po kliknięciu w baner użytkownik przenoszony jest na witrynę reklamodawcy. Baner najczęściej przyjmuje postać obrazu z niewielką ilością tekstu i ma za zadanie promować konkretne produkty, usługi lub cechy, które wyróżniają twoją firmę względem konkurencji.

    Rodzaje reklam w Google Display Network

    Reklama display w Google Ads (dawniej AdWords) może przybierać różne formy. Każda z nich pozwala realizować różne cele marketingowe i pozwala ci osiągnąć różne korzyści.
    Obecnie domyślnym rodzajem kampanii banerowej jest reklama elastyczna, która automatycznie dopasowuje swój format do dostępnego miejsca reklamowego. W tym typie reklamy musisz wgrać jedynie kilka elementów jak logo, obraz i parę wariantów haseł reklamowych, a system dynamicznie połączy je ze sobą, inteligentnie dostosowując treść i prezentację przekazu do upodobań odbiorców i dostępnej powierzchni.
    W Google Display Network dostępne są typowe reklamy graficzne, będące banerami reklamowymi w najbardziej standardowym wydaniu. Możesz je wgrać w formie grafiki lub stworzyć w sposób półautomatyczny z pomocą systemu.
    Do prezentacji promocji na konkretne produkty lub usługi często wybierane są kampanie dynamiczne, wykorzystywane zwykle w kampaniach remarketingowych, do wyświetlenia oferty, którą był zainteresowany użytkownik.
    Oprócz powyższych można wyróżnić także reklamy typu lightbox, które mają za zadanie zaangażować użytkownika. Po najechaniu kursorem lub kliknięciu w baner reklama może się powiększyć lub wyświetlić animację. Popularne są także reklamy aplikacji na urządzenia mobilne, które mają zachęcić do pobrania twojej appki ze sklepu.

    Jaki format przyjmuje reklama graficzna AdWords?

    Format kreacji reklamowych zależy od dostępnego miejsca reklamowego. Wymiary banerów dopasowywane są automatycznie do rozmiarów powierzchni, w której mają zostać wyświetlone.
    Formaty różnią się od małych kwadratów 200 x 200 pikseli, poprzez netboardy 580 x 400 pikseli, wieżowce, długie bannery, aż po formaty przystosowane do urządzeń mobilnych. Planując emisję warto przygotować minimum 3 formaty (kwadrat, prostokąt pionowy oraz prostokąt poziomy), by reklamy nie były zniekształcone przy dopasowywaniu.

    Gdzie wyświetlana jest reklama graficzna w Google?

    Sieć reklamowa Google to ponad dwa miliony witryn internetowych. Obejmuje ona wszystkie strony WWW będące w systemie AdSense, kanały na YouTube czy aplikacje mobilne ze sklepu Google Play.
    To jednak nie oznacza, że twoje kampanie Google Display będą wyświetlać się wszędzie. Miejsce emisji zależne jest od typu i metod kierowania kampanii reklamowych. To, gdzie mogą pojawić się twoje reklamy możesz sprawdzić korzystając z narzędzia do planowania kampanii.

    Metody kierowania reklam banerowych w Google Ads

    W zależności od tego, co chcesz uzyskać i do jakich klientów chcesz trafić, możesz kierować swoją kampanię na kilka różnych sposobów. Pierwszym z nich jest oczywiście reklama kontekstowa, czyli kierowanie treści reklamy na konkretne słowa kluczowe, w celu dopasowania tematycznego kampanii do treści strony, na której jest wyświetlana. Możesz także w bardziej ogólnym stopniu skierować kampanię banerową do witryn powiązanych z konkretną kategorią tematyczną.
    Istnieją również bardziej zaawansowane metody kierowania kampanii graficznej. W systemie możesz określić osoby o podobnych zainteresowaniach, takich, którzy weszli w interakcję z twoją firmą (odwiedzili twoją stronę, podjęły określone działanie) czy mających konkretne plany (szukających pracy, usług finansowych czy chcących zakupić określone produkty).
    Jeśli prowadzisz biznes lokalny możesz stargetować kampanię na interesujący cię region. W ustawieniach możesz zaznaczyć również konkretne serwisy, na których ma się wyświetlać reklama oraz ustawić dane demograficzne odbiorców.

    Dla kogo jest przeznaczona kampania banerowa AdWords?

    Właściwie nie ma ograniczeń, co do tego, kto może skorzystać z reklamy banerowej w sieci Google. Jedyne obostrzenia dotyczą promowania treści niestosownych lub niebezpiecznych, jak np. pornografia czy środki psychoaktywne. Są jednak sytuacje, w których banery sprawdzą się wyjątkowo dobrze.
    Świetną okazją do spróbowania kampanii display jest moment wejścia na rynek z nową marką lub chęć rozreklamowania akcji promocyjnej. W tej formie doskonale sprzedają się także rzeczy, które łatwo przyciągają wzrok, jak biżuteria czy produkty ręcznie robione. To także dobry pomysł dla wielu lokalnych przedsiębiorców oferujących dobra luksusowe, takich jak dealerzy samochodów, deweloperzy czy ekskluzywny butik.

    Ile kosztuje reklama banerowa Google?

    Kampanie banerowe Google mogą być rozliczane w dwóch systemach: CPC (ang. Cost per click – koszt za jedno kliknięcie) lub CPM (ang. Cost per mille – koszt za tysiąc wyświetleń reklamy). Pierwsza opcja sprawdzi się zwłaszcza w przypadku, gdy zależy ci na interakcji użytkownika z reklamą.
    Jeśli jednak wolisz, by reklamę zobaczyło jak najwięcej osób, jednak niekoniecznie zależy ci na kliknięciu w odnośnik, lepiej jest wybrać rozliczenie CPM.
    Bez względu na rodzaj rozliczenia, stawki za kampanię są określane z użyciem aukcji, jak w przypadku wszystkich reklam w Google. Aby określić wysokość budżetu na kampanię displayową musisz najpierw zastanowić się nad tym, jaki ma być jej cel oraz grupa docelowa. Im bardziej ogólne będą kryteria, tym cena, jaką będziesz musiał zapłacić będzie wyższa.

    Błędy popełniane przy ustawianiu kampanii display

    Często zdarza się, że reklamodawca nie wie, w jaki sposób prowadzić kampanię displayową, by dotrzeć do konkretnego użytkownika. Popełnia przy tym błędy, które sprawiają, że nawet jeśli reklama się wyświetla, to potencjalny klient i tak nie zwróci na nią uwagi. Jakich błędów należy unikać w reklamach banerowych?
    Oprócz rzeczy oczywistych, takich jak zbyt krzykliwa kreacja i brak dopasowania tematycznego reklam są jeszcze rzeczy, na które znacznie mniej osób zwraca uwagę. Podczas konfiguracji kampanii należy ustalić limit intensywności – w końcu nikt nie lubi być bombardowany tą samą reklamą kilka razy dziennie. Warto wykluczyć również miejsca niskim potencjale reklamowym, w których odbiorca nie życzy sobie reklam, jak np. strony z rozkładem jazdy.

    Korzyści z reklamy graficznej Google Ads

    Reklamy banerowe cieszą się dużą popularnością wśród produktów Google. Różnorodne metody kierowania i precyzyjne określenie grupy docelowej sprawia, że ta forma kampanii świetnie sprawdza się w zwiększaniu świadomości marki w oczach klientów.
    Duży potencjał kampanii displayowych tkwi w możliwości dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą, które niekoniecznie aktywnie poszukują ich w internecie. Nie bez znaczenia będzie również niski koszt dotarcia do stosunkowo dużej części odbiorców, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę ściśle określone kryteria grupy docelowej.

    Dlaczego warto współpracować z agencją przy reklamach displayowych?

    Co sprawia, że warto zaangażować do współpracy agencję, gdy planujesz kampanię banerową w Google? Korzystając z naszych usług możesz być pewien, że reklama zostanie opracowana zgodnie z zasadami Google oraz będzie stworzona i stale optymalizowana przez specjalistów.
    Bardzo ważny jest także dobór odpowiedniej kreacji. Dzięki naszemu doświadczeniu doskonale wiemy, jak przygotować grafikę, która będzie atrakcyjna dla twoich potencjalnych klientów. Stale monitorując efekty kampanii możemy dynamicznie wprowadzać zmiany, które sprawią, że będzie ona jeszcze bardziej precyzyjna. Dopilnujemy także, by na bieżąco aktualizować kampanię, informując o promocjach czy wstrzymując ją w sezonie ogórkowym.

    Remarketing w Google Ads – dlaczego warto to robić?

    Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przyciągnąć na swoją stronę klientów, którzy kiedyś byli gotowi skorzystać z twoich usług, odpowiedzią na twoje potrzeby jest remarketing w sieci reklamowej Google. Co powinieneś wiedzieć na temat remarketingu w GDN?

    Co to jest remarketing?

    Zdarzyło ci się buszować po sieci w poszukiwaniu jakichś produktów, a po kilku dniach powrócić na stronę sklepu i dokończyć zakupy? Jeśli zastanawiasz się, co skusiło cię do tej decyzji, może właśnie wpadłeś w pułapkę remarketingu.
    Wiele osób zastanawia się, jak to możliwe, że przez jakiś czas po wizycie w sklepie internetowym wyświetlają im się reklamy produktów, których zakup rozważał. To element przemyślanej strategii marketingowej, która ma na celu zachęcić użytkowników do powrotu i podjęcia decyzji zakupowej.
    Remarketing w Google to sposób, dzięki któremu możesz nawiązać kontakt z osobami, które wcześniej odwiedziły twoją stronę internetową i skłonić je do finalizacji transakcji, wysłania formularza, pobrania oferty czy kontaktu z twoją firmą.

    Jak działa remarketing w Google Ads?

    W jaki sposób to się dzieje? Mechanizm jest banalnie prosty: po tym, jak potencjalny klient odwiedzi twoją stronę przeglądając ofertę, a następnie opuści ją bez dokonywania zakupu, reklamy twoich produktów zaczną pojawiać się w odwiedzanych przez niego serwisach. Zachęcony reklamą klient wraca i finalizuje transakcję.
    Remarketing Google AdWords wymaga wcześniejszego opracowania strategii działania. Przed ustawieniem kampanii powinieneś zaplanować, do jakich klientów chcesz ponownie dotrzeć oraz co właściwie chcesz przekazać w reklamie. Możesz wybrać osoby, które dodały produkt do koszyka, obserwowały konkretne produkty, przeglądały przedmioty w promocji lub weszły w formularz kontaktowy, jednak wysłały wiadomości. Następnie, w zależności od wybranej grupy osób i rodzaju interakcji możesz przygotować odrębny scenariusz kampanii.

    Rodzaje remarketingu w Google Ads

    System Google Ads (dawny Google AdWords) wyróżnia kilka rodzajów kampanii remarketingowych. Pierwszą z nich jest opisany wyżej remarketing standardowy, gdy po opuszczeniu witryny użytkownicy widzą reklamę przeglądając inne strony internetowe lub korzystając z aplikacji będącej w sieci reklamowej Google.
    Drugi rodzaj to remarketing dynamiczny – funkcja znacznie bardziej zaawansowana, uwzględniająca produkty lub usługi. Na temat remarketingu dynamicznego dowiesz się więcej w dalszej części artykułu.
    Oprócz tego istnieje także opcja utworzenia kampanii na podstawie konkretnej listy klientów, którzy otrzymają reklamę, gdy są zalogowani w Google. Możesz także wyświetlać reklamę osobom, które po opuszczeniu twojej strony dalej poszukują informacji w Google na ten temat, a także użytkownikom, którzy weszli w interakcję z twoimi filmami wideo lub odwiedzili twój kanał na YouTube.

    Remarketing dynamiczny Google Ads

    Wybierając remarketing dynamiczny robisz krok dalej w stosunku do tradycyjnej kampanii remarketingowej. Dzięki tej opcji możesz wyświetlić użytkownikom reklamy dotyczące konkretnych produktów lub usług. To przekłada się na znacznie lepsze dopasowanie zarówno treści reklamy, jak i układów, które Google Ads dopasowuje do konkretnego użytkownika, miejsca docelowego oraz platformy, na której wyświetli się reklama.

    Kiedy remarketing Google Ads się przydaje?

    Remarketing w sieci wyszukiwania to rozwiązanie dobre niemal w każdym przypadku, jednak szczególnie przydaje się ono właścicielom sklepów internetowych, którzy chcą zwiększyć ilość i jakość konwersji na swojej stronie.
    To także świetna opcja, by zwiększyć świadomość marki w oczach najbardziej zainteresowanych tematem użytkowników i zyskać lojalność obecnych klientów, informując ich o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych.

    Konfiguracja remarketingu w Google Adwords

    Jak wygląda konfiguracja kampanii remarketingowych w Google Ads? Na początku musisz dodać tag remarketingowy do kodu strony lub połączyć konto Ads z Google Analytics. Dzięki dodaniu tagu będziesz mógł w późniejszym czasie kompletować listy remarketingowe.
    Następnym krokiem jest opracowanie kreacji graficznej. To bardzo ważny element konfiguracji – kreacja powinna być prosta, a jednocześnie ma za zadanie zachęcić do powrotu na twoją stronę WWW i utrwalić wizerunek twojej marki w świadomości odbiorcy. Projekty mogą być statyczne lub dynamiczne, a baner reklamowy przygotowuje się w kilku rozmiarach lub w jednym, który automatycznie dopasuje się do innych.
    Po utworzeniu kreacji nadchodzi czas na stworzenie list remarketingowych, określenie konkretnych reguł oraz innych parametrów reklamy, a jeśli masz taką ochotę, możesz także wyłączyć zbieranie danych remarketingowych od użytkowników, którzy nie chcą otrzymywać spersonalizowanych reklam.

    Tworzenie i zarządzanie listami odbiorców do remarketingu w Google

    Aby ustawić kampanię remarketingową potrzebujesz listy odbiorców, czyli posegregowanego spisu użytkowników, do których chcesz kierować swoje kampanie. Możesz stworzyć je w sposób automatyczny, z pomocą Google Ads, wykorzystać do tego reguły lub wgrać gotową listę z zebranymi danymi swoich klientów. Automatycznie tworzone są trzy listy odbiorców – wszyscy użytkownicy, użytkownicy którzy zrealizowali konwersję (pod warunkiem, że konwersja została przez ciebie skonfigurowana na koncie Google Ads) oraz lista zoptymalizowana, łącząca wszystkie dostępne źródła danych.
    Jednym z najprostszych rozwiązań jest wykluczenie z kampanii remarketingowej użytkowników, którzy zrealizowali konwersję. Wówczas reklama dotrze do tych, którzy nie wykonali działania, na którym ci zależy (np. nie obejrzeli wideo, nie sfinalizowali transakcji czy nie wysłali wiadomości przez formularz kontaktowy).
    Możesz tworzyć również znacznie bardziej zaawansowane reguły: wybrać osoby, które odwiedziły konkretną podstronę, obejrzały konkretny film na twoim koncie YouTube czy wyszukiwały konkretnych produktów na twojej stronie. Reguły mogą mieć różny poziom zaawansowania, co daje ci mnóstwo możliwości precyzyjnego kierowania reklamy.

    Koszt kampanii remarketingowych

    Jak w przypadku wszystkich kampanii w wyszukiwarce, cena zależna jest od wielu czynników, a rozliczanie przebiega na zasadach CPC, czyli cost per click, co oznacza, że reklamodawca płaci dopiero za kliknięcie przez użytkownika w baner reklamowy.
    Średnia cena za kliknięcie wynosi kilkadziesiąt groszy netto, a w obniżeniu kosztów konwersji pomada wykorzystanie remarketingu dynamicznego, który ogranicza ilość wyświetleń, zwiększając tym samym współczynnik kliknięć i zmniejszając koszt za pojedyncze kliknięcie.

    Ocena skuteczności remarketingu w Google Ads

    Dlaczego takie działanie jest skuteczne? Znaczna część klientów przed dokonaniem zakupu odwiedza kilka różnych stron internetowych. Większość transakcji nie jest dokonywana podczas pierwszej wizyty, a dopiero jakiś czas później.
    Korzystając z kampanii remarketingowych możesz przekonać odbiorców do tego, że warto dokończyć zakupy na twojej stronie. Masz stały dostęp do statystyk i raportów o wynikach swojej kampanii, miejscach, w których została wyświetlona reklama oraz cenach, jakie płacisz za emisję reklamy.

    Korzyści wynikające z kampanii remarketingowej w Google Ads

    Dlaczego warto skorzystać z kampanii remarketingowej w Google Ads? To przede wszystkim wyjątkowo precyzyjna forma reklamy, która trafia do potencjalnego klienta w idealnym momencie – gdy jest zainteresowany zakupem.
    Duży zasięg reklamy pozwoli ci dotrzeć do użytkowników na wiele różnych sposobów, bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystają czy w jaki sposób poruszają się po sieci. Bardzo ważna jest również opłacalność działań remarketingowych. System określania stawek działa w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz wygrać aukcję bez narażania się na dodatkowe koszty, a biorąc pod uwagę wysoką precyzję reklam remarketingowych, masz sporą szansę na poprawienie ilości i jakości konwersji.