Dlaczego SEO copywriting na stronie jest Ci potrzebny?

Co zyskasz, wprowadzając SEO copywriting na swoją stronę?
Orientacja na użytkownika
Konwertujący ruch
Web i UX writing
Widoczność na długi ogon
Co oferujemy w ramach SEO copywritingu?
Podejście data-driven
Analiza oparta na +20 narzędziach
Analityka treści
Optymalizacja aktualnych treści
Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada
Wyślij nam wiadomość
Zadzwoń do nas lub wyślij mail
17 lat
w digitalu
40+
ekspertów branży
360°
obsługi w digitalu
30+
narzędzi wspomagających
TOP10
agencji według raportu Interaktywnie.com
5 lat
średniej długości współpracy z Veneo
Co jest naszą siłą? ludzie,
ludzie i jeszcze raz
ludzie! To ich wiedza
i doświadczenie budują
jakość.

Nie obiecujemy gruszek
na wierzbie. Zobacz historie
sukcesu naszych
klientów!
Więcej o SEO Copywritingu i optymalizacji treści
Tworząc stronę internetową swojej firmy chciałbyś, by dobrze się pozycjonowała, a obecne na niej treści były atrakcyjne dla twoich klientów. Obie te rzeczy możesz osiągnąć dzięki pisaniu tekstów pod SEO.
Co to jest SEO Copywriting?
Copywriting pod pozycjonowanie to nic innego jak umiejętność pisania artykułów na strony internetowe w taki sposób, by były one przyjazne dla czytelników, reklamowały twój produkt oraz pozycjonowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Pisanie tekstów pod SEO wymaga zrozumienia potrzeb użytkownika oraz sposobu działania robotów wyszukiwarek. Dobrze napisany tekst nie tylko sprzeda produkt i zainteresuje użytkowników, ale również podbije twój wynik w wynikach wyszukiwania.
Jak artykuły SEO wpływają na pozycjonowanie?
Zmiana treści na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Tworząc artykuły możesz wpleść w nie cenne słowa kluczowe, które poprawią twoją widoczność w wyszukiwarce.
Dzięki odpowiedniemu nasyceniu fraz, hierarchii nagłówków oraz ciekawej, unikalnej treści, teksty stają się wartościowe nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także dla robotów wyszukiwarek. To sprawia, że marketing treści jest tak istotnym aspektem we wszystkich kampaniach SEO.
Należy pamiętać także o takich aspektach jak chwytliwe nagłówki, dobrze skonstruowane meta description oraz skupienie słów kluczowych. Więcej o tym, jak pisać teksty do pozycjonowania i jakie są zasady SEO copywritingu dowiesz się w dalszej części artykułu.
Jak tworzyć teksty SEO, które odpowiadają na zapytania internautów?
Skoro content marketing jest tak istotny przy pozycjonowaniu, jak pisać teksty pod SEO, by były one atrakcyjne dla użytkowników? Najważniejsze to poznać swoich czytelników. Wejdź w ich skórę, patrz ich oczami i zastanów się: co tak naprawdę ich zainteresuje? Jakich informacji szukają? Co sprawi, że content, który znajdą na twojej stronie będzie dla nich ciekawy?
Nie staraj się na siłę zachwalać swoich produktów. Spraw, że ludzie odwiedzający twoją stronę lub bloga będą głodni wiedzy i z chęcią będą czytać to, co opublikujesz. Aby znaleźć tematy, które mogą ich zainteresować, możesz sugerować się słowami kluczowymi związanymi z twoją działalnością. Frazy te mogą stanowić dobrą bazę pomysłów do pisania artykułów pod SEO.
Tworzenie tekstów pod SEO – zasady
Aby dowiedzieć się, jak pisać teksty SEO, musisz poznać kilka istotnych zasad content marketingu. Pierwszą z nich jest krótki, chwytliwy tytuł zawierający słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu i przyciągający uwagę lead (zajawka tekstu).
Teksty pod SEO powinny być całkowicie unikatowe i odpowiedniej długości. Opisy produktów na kilka stron A4 raczej zniechęcą użytkownika, podobnie jak artykuł na pięć zdań w temacie, który wymaga szerszego omówienia. Istotne, by tekst wyczerpywał dany temat i nie zawiódł użytkownika zbyt lakoniczną odpowiedzią.
Oprócz tego, w pisaniu pod SEO ważnych jest kilka innych aspektów, takich jak hierarchia nagłówków, poprawność językowa, linkowanie wewnętrzne czy wybór i rozmieszczenie słów kluczowych. Co powinieneś wiedzieć na ten temat?
Hierarchia nagłówków w treściach SEO
Coś, na co zwracają uwagę zarówno boty Google, jak i użytkownicy to konstrukcja nagłówków. Tworząc treści na stronę WWW zwróć uwagę na ich hierarchizację. Wartościuj nagłówki od najważniejszych (H1) do mniej ważnych (H2, H3, H4 itd.).
Wykorzystaj to zwłaszcza planując śródtytuły w tekście, ukrywając w nich słowa kluczowe z długiego ogona. Dzięki temu tekst będzie się lepiej pozycjonował, a użytkownik łatwiej znajdzie informację, która go interesuje.
Formatowanie tekstów SEO
Oprócz dobrze dopasowanych nagłówków, ważne jest także samo formatowanie tekstu. Większość użytkowników nie czyta artykułów od deski do deski, a jedynie skanuje je wzrokiem w poszukiwaniu konkretnych informacji. Jeśli sformatujesz tekst w odpowiedni sposób, internauta łatwiej odnajdzie to, czego szuka, a robot Google lepiej zaindeksuje kluczowe treści.
Zadbaj o krótkie, czytelne akapity, a w strategicznych miejscach tekstu zastosuj pogrubienie, kursywę, podkreślenie lub inne wyróżniacze. Nie bez znaczenia będą także takie rzeczy jak czytelny font, kontrast pomiędzy tłem a tekstem oraz dopasowana interlinia. W miejscach, w których coś wyliczasz zastosuj wypunktowania, żeby zwiększyć przejrzystość tekstu. Ważne treści dodatkowe możesz zamknąć w osobnych ramkach, by ułatwić znalezienie konkretnej informacji.
Poprawność językowa
Pisanie SEO nie powinno wykluczać rzetelnego przygotowania. Literówki mogą przytrafić się każdemu, jednak zanim zdecydujesz się opublikować tekst na stronie, dobrze sprawdzić go pod kątem poprawności językowej samodzielnie lub dając go komuś do przeczytania.
Niektóre błędy, choć z pozoru niewielkie, mogą wprowadzać w błąd użytkownika i robota Google, dlatego warto zadbać o poprawną polszczyznę. Jeśli musisz samodzielnie poprawić własny tekst, odczekaj przynajmniej kilka godzin po jego napisaniu. Wówczas spojrzysz na niego świeżym okiem i łatwiej wyłapiesz ewentualne błędy.
Linkowanie wewnętrzne
Bardzo ważnym aspektem w pisaniu SEO jest linkowanie wewnętrzne. Pisząc artykuł na blogu możesz wykorzystać go, by poprawić indeksowanie i nawigację wewnątrz serwisu. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne może znacznie poprawić konwersję, zwłaszcza jeśli np. w artykule o możliwościach jakiegoś produktu umieścisz link do konkretnych modeli.
Wykorzystaj frazy kluczowe i wyrażenia związane z tematyką linkowanej podstrony umieszczając je w pobliżu linków. Nie zapomnij o umieszczeniu atrybutu rel=”follow”, by wzmocnić działania SEO wewnątrz serwisu.
Wybór słów kluczowych i ich odpowiednie rozmieszczenie w treści
Korekta tekstów pod kątem SEO to przede wszystkim wybór i odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Nie próbuj na siłę upychać fraz w tekście. Pisząc artykuł patrz na niego przede wszystkim oczami użytkownika, dopiero w drugiej kolejności skupiaj się na robotach Google.
Jeśli słowa kluczowe będą nagromadzone w nienaturalny sposób i tekstu nie będzie się dało normalnie przeczytać, spotkasz się ze sporą ilością odrzuceń, na co boty wyszukiwarki szybko zareagują obniżając twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Frazy kluczowe powinny być stosowane z umiarem oraz rozmieszczone w miarę równomiernie w treści całego artykułu. W ich wyborze pomogą ci specjalne narzędzia.
Narzędzia wspomagające pisanie artykułów SEO
Najważniejsze narzędzia wspomagające pisanie SEO służą wynajdywaniu odpowiednich słów kluczowych. W tym celu możesz wykorzystać między innymi planer słów kluczowych Google Ads, który na podstawie lokalizacji i jednego słowa kluczowego zaoferuje ci listę różnorodnych fraz wraz z opisem konkurencji i średnią liczbą wyszukiwań.
Przydatne będzie także Google Trends, które pokaże, w jaki sposób zmieniała się popularność różnych fraz, również w zależności od regionu. Obserwując wzrost potencjału konkretnych słów kluczowych możesz wykorzystać je w swoich artykułach.
Oprócz narzędzi grupy Google do sugerowania słów kluczowych warto wykorzystać również inne, takie jak Answer The Public, Ubersuggest czy BuzzSumo. Aby sprawdzić, jak twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania możesz wykorzystać wtyczkę Yoast SEO lub narzedzie Toothweb, jeśli nie korzystasz z WordPressa.
Dlaczego pisanie tekstów SEO warto zlecić wyspecjalizowanej agencji?
Pisanie tekstów pod SEO to nie lada wyzwanie nawet dla wprawnego copywritera. To zadanie wymaga nie tylko lekkiego pióra, ale także dogłębnej znajomości zasad pozycjonowania oraz analizy i wyczucia, by odpowiednio wpasować do treści słowa kluczowe. Do tego content wymaga stałego odświeżania, analizowania pod kątem ruchu oraz ponownej optymalizacji, przy zmianach algorytmów Google.
Zlecając to zadanie wyspecjalizowanej agencji, możesz być pewien, że wszystkie treści zostaną przygotowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania. Będą to artykuły atrakcyjne zarówno dla twoich potencjalnych klientów, jak i dla robotów wyszukiwarek.
Optymalizacja treśći
Optymalizacja treści pod kątem SEO to jedno z najważniejszych zadań w pozycjonowaniu. Ma ona na celu poprawienie widoczności twojej strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu oraz konwersji. Co powinieneś wiedzieć na temat optymalizacji treści zanim rozpoczniesz swoją przygodę z pozycjonowaniem?
Określenie celu optymalizacji treści
Zanim zaczniesz działać, zastanów się czemu właściwie ma służyć optymalizacja treści na stronie? Na czym najbardziej ci zależy? Jaki cel chcesz osiągnąć przez zoptymalizowanie treści?
Teraz nie zastanawiaj się nad tym, co może być atrakcyjne dla twoich klientów. Pomyśl, jaką gałąź twojego biznesu chcesz wzmocnić i czego ty sam oczekujesz po zoptymalizowaniu treści w serwisie. Na tej podstawie my opracujemy dla ciebie strategię, która uwzględni zarówno twoje wymagania, jak i potrzeby twoich klientów.
Analiza aktualnej optymalizacji treści na stronie
Następnym krokiem jest zbadanie tego, jak w tej chwili wygląda optymalizacja treści pod wyszukiwarki w twojej witrynie. Pomocny będzie w tym wypadku audyt strony SEO, który każdorazowo wykonywany jest przed specjalistę zanim przystąpi do prac nad pozycjonowaniem serwisu.
Wówczas sprawdzana jest widoczność na najważniejsze frazy kluczowe, dobierane są długoogonowe słowa kluczowe i sprawdzane aspekty techniczne, takie jak meta tagi, hierarchizacja nagłówków czy tytuł strony. Sprawdzane są mocne i słabe punkty twojej strony internetowej oraz proponowane są konkretne rozwiązania.
Analizie podlegają nie tylko treści tekstowe, ale również grafiki, wideo i inne multimedia. Powinny one być dokładnie opisane, by roboty Google miały możliwość zapoznania się z ich treścią. W każdym z tych aspektów nie należy zapominać o umieszczeniu słów kluczowych, na których ci zależy.
Narzędzia wspomagające analizę i optymalizację treści na stronie
Optymalizacja treści SEO nie powinna być robiona z pominięciem reguł i wytycznych. Aby cały proces był skuteczny korzysta się z pomocy różnych narzędzi, wspierających prace optymalizacyjne.
Pierwszym z nich jest Google Search Console – bezpłatne narzędzie marki Google, z którego możesz dowiedzieć się więcej na temat fraz kluczowych, na jakie wyświetlają się twoje artykuły. Aby pozyskać tematy do optymalizacji tekstu na stronie możesz także skorzystać z planera słów kluczowych i przeanalizować, jakie treści opłaca ci się tworzyć.
Inne narzędzia przydatne do prac nad optymalizacją to między innymi Ahrefs, Surfer SEO czy Majestic. Dzięki tym programom dowiesz się jak optymalizacja treści pod wyszukiwarki przebiega u twojej konkurencji, poznasz cenne dla twojego biznesu słowa kluczowe oraz będziesz mógł zaplanować tworzenie konkretnych treści pod kątem SEO.
Korzystając np. z Ahrefs możesz rozróżnić słowa kluczowe w postaci pytań. Będzie to przydatne przy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwania głosowego – użytkownik korzystający z Voice Search zadaje pytania w inny sposób, niż osoba wpisująca je manualnie do wyszukiwarki.
Na czym polega optymalizacja treści pod SEO?
Optymalizacja treści to przede wszystkim redakcja tekstów, które już są na stronie oraz tworzenie nowych, angażujących artykułów zgodnych z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania. W ramach tych działań teksty są uzupełniane o dodatkowe elementy (również multimedialne) oraz nasycane odpowiednimi słowami kluczowymi, zarówno tymi najważniejszymi, jak i tymi pochodzącymi z długiego ogona.
Wszystkie artykuły powinny mieć również konkretną strukturę – ważne jest formatowanie treści, hierarchicznie ustawione nagłówki oraz wypunktowania czy tabele. W każdym z tych elementów warto umieścić frazy kluczowe, dzięki czemu zwiększy się atrakcyjność podstrony dla wyszukiwarki. Z nasyceniem słów kluczowych nie należy jednak przesadzać – zbyt duża ich ilość może sprawić, że tekst stanie się nieczytelny, a zwiększona liczba odrzuceń sprawi, że strona spadnie w wynikach wyszukiwania.
W ramach prac nad optymalizacją treści rozbudowywane są także takie elementy jak meta title, meta description, linkowanie wewnętrzne czy atrybuty obrazów. Raz na jakiś czas sprawdzana jest również duplikacja treści – nawet jeśli ktoś wykorzystał twój artykuł przeklejając go bez twojej wiedzy, jeśli nie dodał linka kanonicznego może na tym ucierpieć również twoja strona.
Zalety optymalizacji treści na stronie
Jakie korzyści może przynieść optymalizacja treści na blogu lub stronie WWW? Przede wszystkim przystosowując teksty pod wyszukiwarki zwiększysz ich widoczność w Google na słowa kluczowe, zarówno te generujące największą ilość ruchu, jak i te długoogonowe.
Optymalizacja treści w sklepie internetowym dzięki lepszym wynikom w wyszukiwarce pozwala znacząco zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie także ilość i jakość konwersji. Rozbudowany content uwzględniający słowa kluczowe w treści strony przekłada się także na autorytet i zaufanie twojej domeny, zwiększając jej wiarygodność w oczach Google.
Tworząc angażujące i ciekawe artykuły, z uwzględnieniem wytycznych dotyczących optymalizacji treści zwiększasz także czas, jaki użytkownik spędza na twojej stronie, zmniejszając przy tym ilość odrzuceń.
Zagrożenia związane z dopasowaniem treści pod SEO
Wielu właścicieli firm i sklepów internetowych podejmując samodzielne działania pod kątem pozycjonowania, ma tendencję do przesady w drugą stronę. Artykuł nasycony do granic możliwości słowami kluczowymi staje się nieczytelny i nieatrakcyjny dla użytkownika.
W ten sposób zacierają się najważniejsze informacje, a potencjalny klient mniej chętnie przekopuje się przez treści na stronie i cierpi na tym UX. Dlatego tworząc artykuły pod kątem SEO nie należy zapominać o użytkowniku i jego potrzebach. Aby dobrze to wypośrodkować potrzebne jest spore doświadczenie, dlatego warto powierzyć optymalizację treści profesjonalnej agencji SEO.