Audyt i konfiguracja Google Analytics

Audyt i konfiguracja Google Analytics

Czy wiesz, że… 89% stron i sklepów, które mają wdrożony kod Google Analytics posiada co najmniej jeden błąd w jego instalacji?

Jesteś gotowy, żeby Twój biznes urósł o 500% w ciągu 6 miesięcy?

Scrollnij niżej
i zobacz co potrafimy!

Dlaczego audyt i konfiguracja konta Google Analytics są Ci potrzebne?

Bez danych, jakie dostarcza Google Analytics, trudno wdrażać pozytywne dla biznesu zmiany. Statystyki są niezbędne, by ocenić serwis pod kątem UX, przeanalizować konwersje z kampanii reklamowych, podjąć decyzję o zmianie targetowania reklam lub budżetu. Większość stron internetowych ma podpięte narzędzie Google Analytics, jednak w wielu przypadkach nie funkcjonuje ono poprawnie lub nie ma skonfigurowanych celów. Tymczasem aby wyciągać właściwie wnioski z analizowanych danych musimy mieć pewność, że statystyki, na których polegamy, są rzetelne i prawdziwe. Do tego warto mieć na pokładzie osobę, która potrafi je zinterpretować i zrobić z nich użytek na przyszłość. Dlatego audyt i konfiguracja Google Analytics, wykonane na potrzeby strony internetowej twojej działalności oraz podporządkowanych jej celów, są konieczne. Prawidłowa konfiguracja Google Analytics pozwoli Ci uniknąć wielu kosztownych błędów, które mogłyby wyniknąć z interpretacji nieprawidłowych danych. Zostaw to specjalistom!
Audyt i konfiguracja Google Analytics

Co zyskasz z poprawnie skonfigurowanym kontem Google Analytics?

Decyzje biznesowe oparte o realne dane

Nie podejmujemy decyzji biznesowych w ciemno! Wszystkie nasze zalecenia opieramy o setki realnych danych, pochodzących z różnych raportów.

Rzeczywiste dane analityczne

Z nami możesz mieć pewność, że opierasz się na pewnych, konkretnych i rzeczywistych danych. Nie musisz martwić się o niekompletne, zafałszowane raporty.

Śledzenie kluczowych ścieżek konwersji

Dowiedz się, skąd przychodzą na Twoją stronę osoby chętne dokonać zakupu. Śledząc kluczowe ścieżki konwersji będziesz mógł lepiej dysponować swoim budżetem na reklamy.

Śledzenie zachowań użytkowników

Wiemy wszystko o tym, co robią Twoi użytkownicy. Niczym detektywi śledzimy każdy ich krok, by móc przekazać Ci jak najwięcej informacji na temat Twoich klientów.

Co oferujemy w ramach audytu i konfiguracji konta Google Analytics?

Dokument z błędami i rekomendacjami

Nasi specjaliści opracują dla Ciebie kompletny dokument z wykazem błędów i propozycji, które warto wdrozyć w życie, by uzyskać lepsze wyniki.

Konfiguracja narzędzi ilościowych

Analityka to nie tylko liczby, ale również dane jakościowe. Skonfigurujemy dla Ciebie wszystkie niezbędne narzędzia, byś mógł oprzeć się na rzetelnych, prawdziwych danych.

Wpięcie tagów śledzących

Wpięcie tagów śledzących to pierwszy krok do poważnej analizy strony. Dzięki temu dowiesz się wszystkiego o swoich użytkownikach i ich interakcjach.

Konsultacje analityczne w ramach audytu

Nie wszystkie elementy audytu są dla Ciebie jasne? W ramach usługi zapewniamy specjalistyczne konsultacje analityczne, byś mógł poznać odpowiedź na nurtujące Cię pytania.

Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada

Wyślij nam wiadomość




    Wypełnij brief a my dopasujemy ofertę do Twojego biznesu

    No dawaj, nie bój się
    i kliknij tu

    Zadzwoń do nas lub wyślij mail

    17 lat

    w digitalu

    40+

    ekspertów branży

    360°

    obsługi w digitalu

    30+

    narzędzi wspomagających

    TOP10

    agencji według raportu Interaktywnie.com

    5 lat

    średniej długości współpracy z Veneo

    Co jest naszą siłą? Ludzie,
    Ludzie i jeszcze raz
    Ludzie! To ich wiedza
    i doświadczenie budują
    jakość.

    gruszka2.png

    Nie obiecujemy gruszek
    na wierzbie! Zobacz historie
    sukcesu naszych
    klientów.

    Więcej o audycie i konfiguracji Google Analytics

    Google Analytics jest jednym z podstawowych narzędzi, z jakich korzystają agencje marketingowe i właściciele stron internetowych. Dzięki temu masz dostęp do cennych statystyk i danych, które pozwalają ci rozwijać swój biznes i poprawiać efektywność prowadzonych kampanii. Niestety, źle prowadzony Google Analytics może skutkować tragicznymi w skutkach błędami.

    Jakie korzyści daje audyt Google Analytics?

    Chciałbyś, aby twoje działania marketingowe były poparte twardymi danymi oraz na bieżąco móc wykrywać problemy z witryną i mieć dostęp do wszystkich statystyk dotyczących ruchu, użytkowników i realizacji konwersji? Taką możliwość daje ci prawidłowo skonfigurowany Google Analytics.

    Dobrze przeprowadzony audyt pozwala ci opierać swoje działania na prawidłowych danych i obserwować skuteczność swoich decyzji. Jeśli o to nie zadbasz, a twoje konto będzie nieprawidłowo skonfigurowane, wszelkie pomysły będziesz opierał o zafałszowane, nieprawdziwe dane.

    Konsekwencje złego prowadzenia Google Analytics

    Czym może skutkować złe prowadzenie Gogole Analytics? Nie mając pewności do co jakości pozyskanych danych i ślepo ufając w ich wiarygodność, możesz wyciągnąć błędne wnioski i podejmować niewłaściwe decyzje biznesowe. Podjęcie ich na podstawie błędnych danych może narazić cię na ogromne straty finansowe, jeśli zdecydujesz się ulokować pieniądze w niewłaściwe działania marketingowe lub nie zauważysz niedziałających elementów witryny. Jedynie eliminacja błędów pozwoli ci to zmienić.

    Jakie elementy są sprawdzane w audycie GA?

    Audyt wdrożenia Google Analytics ma za zadanie sprawdzić kilka najważniejszych elementów. Analizie podlega kod śledzenia, filtracja danych, podstawowa konfiguracja konta oraz ustawienia usług, widoków i celów. Ponadto weryfikowane jest połączenie usług Google, tagowanie UTM oraz śledzenie zdarzeń.

    Najczęstsze błędy, które wykazuje audyt konfiguracji Google Analytics

    To, jakie błędy są powielane w konfiguracji w dużej mierze zależy od branży, rodzaju i wielkości strony. Częstym błędem jest powielenie kodu śledzącego lub zaimplementowanie go wyłącznie na kilku podstronach (a nie na wszystkich). Przez to niektóre odsłony są zliczane kilkakrotnie, a inne nie wyświetlają się w ogóle w raportach.
    Zdarza się również, że przez nieprawidłowo podpięty kod UTM nie jesteś w stanie zweryfikować prawdziwego źródła ruchu, a źle skonfigurowane zdarzenia skutkują drastyczną zmianą współczynnika odrzuceń.

    W przypadku sklepów internetowych bardzo częstym błędem jest nieumieszczenie serwisów obsługujących płatności na liście wykluczeń, przez co zafałszowany zostaje współczynnik e-commerce oraz błędnie wyświetla się ilość i źródła konwersji.

    Audyt poprawności kodu śledzącego Google Analytics

    Pierwsze, co powinien zweryfikować audyt Analytics to poprawne podłączenie kodu śledzenia na wszystkich podstronach serwisu. W tym celu dobrze jest wykorzystać narzędzia, takie jak GAChecker, ponieważ nie zawsze będziesz w stanie sprawdzić poprawność kodów ręcznie.

    Dobrym pomysłem będzie kodów śledzących przeniesienie do Google Tag Managera, dzięki czemu unikniesz powielenia ich na podstronach, a co za tym idzie – zwielokrotnionych odsłon wyświetlanych omyłkowo w Google Analytics.

    Ustawienia widoków Google Analytics

    Jeśli statystyki dostępne na twoim koncie sprawiają wrażenie niepełnych lub nieczytelnych, najprawdopodobniej problem tkwi w widokach. Także jeśli utraciłeś dostęp do części danych z konta Google Analytics audyt pomoże ci je odzyskać. Na czym polega konfiguracja widoków?
    Bardzo ważne, by jeden z widoków dostępnych na twoim koncie GA był pozbawiony jakichkolwiek filtrów. Dzięki temu masz dostęp do wszystkich danych i żaden filtr nie będzie w stanie trwale ich zmodyfikować lub usunąć.

    Oprócz tego potrzebny będzie widok główny, z którego będziesz korzystać na co dzień oraz przynajmniej jeden widok testowy, na którym sprawdzisz działanie różnych ustawień, zanim wdrożysz je na widoku głównym.

    Jakie filtry warto wziąć pod uwagę w widoku głównym? Przede wszystkim dobrze jest ustawić filtr na ruch wewnętrzny, pochodzący z IP biurowego. To wyeliminuje z raportów zachowania twoje i twoich współpracowników wewnątrz strony. Istotne jest także odznaczenie opcji wykluczającej działania wszystkich znanych robotów, które dokonują analizy podczas śledzenia witryny.

    Integracja z Google Search Console oraz Google Ads

    Jeśli prowadzisz kampanię w sieci Google i korzystasz z usług takich jak Google Ads, Google Search Console czy Google Tag Manager, powinieneś zintegrować je w taki sposób, by wszystkie dane dotyczące organicznych wyników wyszukiwania, kampanii reklamowych oraz innych źródeł ruchu znajdowały się w jednym miejscu. To ułatwi ci analizę informacji i prowadzenie działań reklamowych. Podczas łączenia usług należy zwrócić uwagę, czy we wszystkich ustawieniach znajduje się ten sam protokół (http lub https). Warto o tym pamiętać, zwłaszcza podczas zmiany z http na https.

    Konfiguracja celów

    Zastanów się nad tym, co jest celem na twojej witrynie i co chcesz osiągnąć podczas wizyty użytkownika na stronie. Śledzenie celów i ich realizacji jest jedną z podstaw analizy i każdy audyt instalacji Google Analytics powinien rozpocząć się od ustalenia zarówno mikro, jak i makro konwersji.

    Co może być celem? To może być zarówno konkretny czas spędzony na stronie, odwiedzenie konkretnej podstrony, kliknięcie w jakiś element czy wysłanie formularza. Jeśli nie wiesz, jak określić swoje cele, skontaktuj się z nami, a doradzimy ci jak dobrać konwersje.

    Konfiguracja tagów UTM

    Częstym błędem jest tagowanie UTM w linkach wewnątrz serwisu. To błąd, przez który GA nadpisze prawdziwe źródło ruchu i zafałszuje dane. Jeśli zaś duża część sesji przypisana jest do kanału „Inne” powinieneś zadbać o tagowanie UTM linków na zewnątrz oraz konfigurację grupowania kanałów. To pozwoli ci na głębszą analizę ruchu z poszczególnych źródeł.

    Konfiguracja zdarzeń

    Na koniec, należy sprawdzić, czy ustawienia konkretnych zdarzeń mają sens i poprawnie się wywołują. Zdarzenia z interakcją mają na celu wykluczenie niektórych sesji ze wskaźnika odrzuceń, dlatego ten element należy bardzo dokładnie zanalizować.